اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش نگران‌کننده میزان مراجعه به پایگاه های اهدای خون

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از تمامی کسانی که دارای گروه‌های خونی نادر هستند درخواست می‌کنیم با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون به یاری همنوعان خود بشتابند.

کاهش نگران‌کننده میزان مراجعه به پایگاه های اهدای خون

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا دکتر مجید عبداللهی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۸۱۱۲۹ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که از این میزان ۵۹هزار ۷۷۷ نفر از آنها موفق به اهدای خون خود شدند و۲۱هزار ۳۵۲ نفر مابقی هم با تشخیص پزشک معاف از اهدا شدند.

وی افزود: میزان حضور و اهدا از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته و نگرانی را بابت کبود خون و ذخایر خونی ایجاد کرده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: پایگاه‌های اهدای خون پاک بوده و به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و کار خونگیری هم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود.

وی به افراد دارای گروه‌های خونی نادر، بیان کرد: از تمامی کسانی که این نوع گروه‌های خونی را دارا هستند درخواست می‌کنیم با مراجعه پایگاه‌های اهدای خون به یاری همنوعان خود بشتابند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان این مطلب که زندگی دارندگان گروه‌های خونی نادر همانند مردم عادی است، گفت: ممکن است تغییرات ژنتیکی ناشی از ازدواج‌های فامیلی یا تغییرات محیطی که به دنبال شرایط جغرافیایی ویژه حاصل می‌شوند موجب شود گروه خونی نادر در یک خانواده و در یک نژاد بیشتر دیده شود.

عبداللهی تأکید کرد: به افرادی گروه خونی نادر می‌گویند که مشابه خون آنها فقط در هر ۵۰ تا ۱۰ هزار نفر یک مورد موجود است و درخواست ما از تمامی آقایان و بانوان دارای تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه موارد نادر این است که در امر انسانی اهدای خون بیش از پیش مشارکت کنند و با اهدای خون خود زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول