اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مصوبات مهم سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به غرب هرمزگان

به دنبال پیگیری‌های جباری نماینده‌ غرب هرمزگان در مجلس برای محرومیت زدایی و توسعه‌ی فضاهای آموزشی، روز گذشته رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه تعدادی از معاونان و مشاوران خود به شهرستان بستک سفر کرد.

مصوبات مهم سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به غرب هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در سفر رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به غرب هرمزگان در ابتدا جباری به اتفاق رخشانی‌مهر و هیأت همراه به منظور ادای احترام به شهدای گمنام در محل گلزار شهدای شهر بستک حضور یافتند که مورد استقبال مقامات و مسئولین محلی اعم از ائمه جماعات تشیع و تسنن، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، فرماندار و بخشداران، رؤسای آموزش و پرورش مناطق غرب هرمزگان، اعضای مجمع خیّرین مدرسه ساز استان، خیّرین و معتمدین منطقه و شماری دیگر از مسئولان محلی قرار گرفتند. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور پس از بازدید از تعدادی مدارس خیّرساز و نیمه تمام، از عملیات احداث آموزشگاه جدید خیّرساز رونمایی کرد و سپس با حضور در مراسمی هر کدام از مسئولان به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداخته و از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی بدلیل فراهم ساختن حضور معاون وزیر در حوزه‌ی غرب هرمزگان تقدیر کردند.
 
احمد جباری رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به لزوم به اتمام رساندن تمام مدارس نیمه تمام سه شهرستان بندرلنگه، بستک و پارسیان تا پایان دوره‌ دولت فعلی، خواستار توجه سازمان نوسازی مدارس کشور به روستاها شد و اشاره کرد که روستاهای مختلف ما علیرغم داشتن چندین واحد آموزشی، از داشتن حتی یک سالن ورزشی بی‌بهره هستند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه‌ ملت به منظور رفع این مطالبه‌ پیشنهاد داد در روستاهایی که فاقد سالن هستند و چندین واحد آموزشی فعال وجود دارد، سازمان نوسازی نسبت به تأمین منابع جهت احداث سالن‌های ورزشی اقدام کند.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت افزایش اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، اذعان کرد که در کمیسیون عمران منابع مربوط به نوسازی را در بند ع تبصره‌ ۵ افزایش دو برابری دادیم و همچنین در خصوص اعتبارات ناظر بر سیستم گرمایشی، آن را تقویت کردیم.

جباری در بخش پایانی سخنان خود ضمن تمجید و سپاس قلبی از روحیه‌ تعاون، همکاری و نیکوکاری تمامی خیّرین والامقام، خطاب به معاون وزیر تأکید کرد که در شهرستانی حضور دارید که قریب به ۹۰ درصد فضاهای آموزشی آن را خیّران احداث کرده‌اند.

در ادامه‌، رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوساری مدارس از جباری عضو هیأت رئیسه‌ی کمیسیون عمران بدلیل حمایت از سازمان نوسازی مدارس در مجلس و نیز بخاطر فراهم ساختن زمینه‌ سفر به شهر بستک به عنوان پیشانی فرهنگ و هنر منطقه جنوب کشور تشکر کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن قدردانی از نیّات پاک همه‌ خیّران عزیز، در پاسخ به مطالبه‌ نماینده‌ی غرب هرمزگان قول داد که تمامی مدارس و پروژه‌های نیمه تمام سه شهرستانِ بندرلنگه، بستک و پارسیان تا پایان دولت به اتمام برسند و منابع مورد نیاز در خصوص مدارس تخریبی و احداثی نیز اختصاص یابد. 

پس از آن طی بازدیدهای میدانی در منطقه، جباری به همراه رخشانی مهر و سایر هیأت همراه جهت افتتاح مدرسه‌ی خیّرساز روستای چاله در منطقه‌ی فرامرزان شهرستان بستک حضور یافتند.

همچنین در این سفر،  احداث مدرسه سیدین کیش (واقع در بخش بومی‌نشین جزیره) با منابع صد در صد دولتی، اختصاص منابع جهت ۱۵ سالن نوسازی مدارس در غرب استان، اتمام تمام پروژه‌های نیمه تمام نوسازی در سه شهرستان غرب استان و انجام تمام تعهدات نوسازی مدارس در سه شهرستان غرب استان به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول