اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طولانی‌ترین پیاده‌راه کشور در کرمانشاه ساخته می‌شود

شهردار کرمانشاه، پروژه پیاده‌راه مدرس را طولانی‌ترین پیاده‌راه کشور خواند که از اول بهمن‌ماه عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

طولانی‌ترین پیاده‌راه کشور در کرمانشاه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، طرح پیاده‌راه سازی خیابان مدرس به طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر از حدفاصل میدان آزادی تا میدان انفلاب با پنج هدف راهبردی بزودی در کرمانشاه اجرا می‌شود.

«بهبود مدیریت ترافیک» اولین راهبرد تعریف شده برای این طرح است که موجب تحرک رفت و آمد در مراکز شهری، تشویق استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دگرگونی در الگوی رفت و آمد، توسعه پارکینگ‌های عمومی و... می‌شود.

دومین راهبرد را می‌توان در «بهبود سیمای کالبدی شهر» عنوان کرد که یکی از ابزارهای مؤثر برای بهسازی سیما و منظر شهری همان ساماندهی پیاده‌راه‌ها یا فضاهای پیاده‌رو، است.

«بهسازی محیط زیست شهری» با هدف کاهش منابع آلودگی هوا و صدا، افزایش ایمنی، توسعه فضای سبز و باز، کاهش تراکم و ازدحام، آرام‌سازی محله‌های مسکونی و... از دیگر راهبردهای در نظر گرفته برای طرح پیاده‌راه سازی خیابان مدرس است.

یکی از عوامل مؤثر در رونق مراکز خرده‌فروشی سنتی، جدید و دسترسی آسان به خدمات جزئی ولی ضروری روزمره با ساماندهی پیاده‌راه‌ها ممکن است که در این طرح با راهبرد  «بهبود وضع خرید و خدمات» دیده شده، همچنین «تقویت زندگی اجتماعی و فرهنگی» آخرین راهبرد طرح پیاده‌راه مدرس است چرا که  با گسترش پیاده‌راه‌ها زمینه‌ای برای بالا بردن کیفیت زندگی اجتماعی و غنابخشیدن به فضاهای شهری فراهم می‌شود.

شهردار کرمانشاه امروز در جلسه هماهنگی اجرای پیاده‌راه مدرس این پروژه پیاده‌راه را که طولانی‌ترین پیاده‌راه کشور خواند که به صورت سنگفرش اجرا می‌شود.

سعید طلوعی به اجرای این پروژه در ۲ فاز اشاره کرد، گفت: فاز اول میدان آزادی تا چهارراه مدرس و فاز دوم از چهارراه مدرس تا میدان انقلاب در مجموع به طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر تعریف شده است.

وی زمان آغاز اجرای این پروژه را اول بهمن‌ماه جاری اعلام کرد و افزود: آماده‌سازی معبر مدرس و ساخت ایستگاه برای استفاده از اتوبوس‌های بی‌.آر.تی نخستین عملیات اجرایی پروژه پیاده راه مدرس است که با ممنوعیت تردد برای وسایل نقلیه شخصی و تاکسی و عبور از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس‌رانی شروع می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول