اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

قطع کمک مالی دیزنی فیسبوک و گوگل به نمایندگان کنگره /حامیان مالی نمایندگان ملت آمریکا چه کسانی هستند؟

بسیاری از شرکتهای آمریکایی کمکهای سیاسی خود موسوم به «PAC Contributions» را به خاطر آشوب اخیر کنگره متوقف کردند.

قطع کمک مالی دیزنی فیسبوک و گوگل به نمایندگان کنگره /حامیان مالی نمایندگان ملت آمریکا چه کسانی هستند؟

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: در پی آشوب مرگبار کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه، برخی از بزرگترین شرکتهای آمریکایی، پرداخت کمک های مالی به نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی را به حالت تعلیق درآوردند. این واکنش تجاری عمدتا علیه جمهوری خواهانی است که به پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن اعتراض داشتند. بیش از ۱۴۰ عضو محافظه کار کنگره در جریان صدور گواهینامه هفته گذشته علیه دموکرات ها رأی دادند. حالا، شرکت هایی مانند «Blue Cross Blue Shield» و «Marriot International» اعلام کرده اند به کسانی که از تلاش برای اخلال در روند انتخابات حمایت می کنند، پول نخواهند داد.

کیم کک، رئیس و مدیرعامل «Blue Cross Blue Shield» در بیانیه ای گفت: در حالی که تضاد عقاید، اختلافات عقیدتی و حزب گرایی همه بخشی از سیاست های ما است، اما هرگز نباید تضعیف سیستم سیاسی ما و از بین رفتن اعتماد عمومی را درپی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما به حمایت از قانونگذاران و نامزدهای هر دو حزب سیاسی که با ما برای ساختن یک ملت سالم و قویتر همکاری خواهند کرد، ادامه خواهیم داد.

سایر شرکت ها مانند فیس بوک و مایکروسافت موضع گسترده تری اتخاذ کرده و بودجه کلیه کمیته های اقدامات سیاسی هر دو حزب را متوقف کرده اند.

هالمارک یک گام فراتر رفته و از سناتورهای جمهوری خواه «جاش هاولی» و «راجر مارشال» از کانزاس خواسته که پس از به چالش کشیدن پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، کمک های تبلیغاتی کارمندان خود را پس دهند.

همزمان با رای گیری کنگره برای تأیید بایدن به عنوان فرمانده کل قوا، هزاران هوادار رئیس جمهور دونالد ترامپ در ۶ ژانویه در واشنگتن دی سی برای راهپیمایی «دزدی را متوقف کنید» گردهم آمدند. گروهی با پلیس فدرال درگیر شدند و ساختمان کنگره آمریکا را تسخیر کرده و  وارد منطقه قرنطینه شدند. در این شورش پنج نفر جان خود را از دست دادند، از جمله یک افسر پلیس که با اصابت کپسول آتش نشانی بر سر وی جان خود را از دست داد.

در ادامه فهرستی از تمام شرکت هایی که پس از شورش در کنگره، کمک های سیاسی خود را متوقف کرده اند به ترتیب الفبایی و مشخصات مختصر و حوزه فعالیت این شرکت ها آمده است تا بیشتر با حامیان مالی اشخاص حاضر در کنگره تصمیم گیرنده آمریکا آشنا شویم:

«Motion Picture Association»
 انجمن تصاویر متحرک یک انجمن تجاری آمریکایی است که به نمایندگی از پنج استودیوی بزرگ فیلم ایالات متحده و همچنین سرویس پخش ویدئو Netflix فعالیت می کند.

«Disney» 
شرکت والت دیزنی، معروف به دیزنی، یک شرکت چند رسانه ای و سرگرمی چند ملیتی متنوع آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در مجموعه استودیوهای والت دیزنی در بوربانک، کالیفرنیا است.

«3M» 

یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه های صنعت ، ایمنی کارگران ، مراقبت های بهداشتی آمریکا و کالاهای مصرفی فعالیت می کند.

«Amazon»
غول دنیای مجازی، یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی مستقر در سیاتل، واشنگتن است که بر تجارت الکترونیکی، رایانش ابری، جریان دیجیتال و هوش مصنوعی تمرکز دارد.

«American Airlines» 
خطوط هوایی آمریکا ، شرکت هواپیمایی عمده آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در فورت ورث ، تگزاس ، در متروپلکس دالاس – فورت ورث قرار دارد. این بزرگترین شرکت هواپیمایی در جهان است که با اندازه ناوگان ، مسافران برنامه ریزی شده و مایل مسافر درآمد سنجیده می شود.


«American Express» 
شرکت آمریکایی اکسپرس یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در خیابان ۲۰۰ ویسی در ناحیه مالی پایین منهتن در شهر نیویورک قرار دارد.

«Airbnb»
شرکت بزرگ آمریکایی خدمات هتل و توریسم


«Archer Daniels Midland» 
شرکت آرچر-دانیلز-میدلند ، معروف به ADM ، یک شرکت چند ملیتی مواد غذایی و تجارت کالاهای آمریکایی است که در سال ۱۹۰۲ تأسیس و مقر اصلی آن در شیکاگو، ایلینویز است.


«AT&T» 
شرکت مخابرات آمریکا (به انگلیسی: AT&T) بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است. مرکز این شرکت، در شهر دالاس، تگزاس است.

«Best Buy» 

یک  شرکت الکترونیکی چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ریچفیلد، مینه سوتا قرار دارد. در اصل توسط ریچارد ام. شولز و جیمز ویلر در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک فروشگاه تخصصی صوتی به نام Sound of Music تاسیس شد.

«BlackRock» 

بلک راک، شرکت چند ملیتی آمریکایی برای مدیریت سرمایه گذاری مستقر در شهر نیویورک است. BlackRock در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد، در ابتدا به عنوان یک مدیر دارایی نهادی با مدیریت ریسک و درآمد ثابت، بزرگترین مدیر دارایی جهان است، با دارایی های تحت مدیریت ۷.۸۱ تریلیون دلار از پایان فصل آخر سال ۲۰۲۰.


«Blue Cross Blue Shield» 
اتحادیه ای متشکل از ۳۶ شرکت بیمه درمانی مجزا در ایالات متحده است که بیش از ۱۰۶ میلیون نفر بیمه درمانی در ایالات متحده ارائه می دهند.


«Boston Scientific» 
شرکت علمی بوستون ، با عنوان Boston Scientific  تجارت می کند و تولید کننده تجهیزات پزشکی است که در تخصص های پزشکی مداخله ای استفاده می شود، از جمله رادیولوژی مداخله ای ، ...


«BP»
یک شرکت چند ملیتی نفت و گاز انگلیس است که دفتر مرکزی آن در لندن، انگلیس قرار دارد. این یکی از هفت شرکت بزرگ نفت و گاز جهان است.


«Charles Schwab»
شرکت چارلز شواب یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی آمریکایی است که در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تاسیس شده است. دفتر مرکزی آن در وستلیک، تگزاس است، چارلز شواب چهاردهمین موسسه بزرگ بانکی در ایالات متحده است که بیش از ۳.۳ تریلیون دلار آمریکا دارایی مشتری را در اختیار دارد.


«Citigroup» 
سیتی گروپ یک بانک سرمایه گذاری چند ملیتی آمریکایی و یک شرکت خدمات مالی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد. این شرکت با ادغام غول بانکی Citicorp و گروه مسافران کنگره مالی در سال ۱۹۹۸ تشکیل شد. گروه مسافران متعاقباً در سال ۲۰۰۲ از این شرکت جدا شدند.

«Cisco» 
سیسکو سیستمز ، یک شرکت بزرگ ملی فناوری آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن حوزه، کالیفرنیا، در مرکز سیلیکون وَلی قرار دارد. سیسکو سخت افزار شبکه، نرم افزار، تجهیزات ارتباط از راه دور و سایر خدمات و محصولات با فناوری بالا را توسعه، تولید و به فروش می رساند.


«Cintas»
شرکت چند ملیتی آمریکایی خدمات و محصولات صنعتی مستقر در ایالات متحده است.


«Coca-Cola» 
شرکت کوکاکولا یک شرکت نوشیدنی چند ملیتی آمریکایی است که تحت قانون شرکت عمومی دلاوِیر تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در آتلانتا، جورجیا است. شرکت کوکاکولا در زمینه تولید، فروش و بازاریابی کنسانتره و شربت های نوشیدنی های غیر الکلی فعال است.

«ConocoPhillips» 

کونوکو فیلیپس یک شرکت چند ملیتی درگیر در اکتشاف هیدروکربن است. کونوکو فیلیپس یک شرکت چند ملیتی درگیر در اکتشاف هیدروکربن است. این شرکت در ۱۷ کشور فعالیت دارد و در ایالات متحده، نروژ، کانادا، استرالیا، تیمور لسته، اندونزی، مالزی، لیبی، چین و قطر تولید دارد.


«Comcast» 
یک مجتمع ارتباطات از راه دور آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است.


«Commerce Bank»
یک شرکت هلدینگ بانکی است که در کانزاس سیتی، میسوری مستقر است و شعبات بانک تجارت خود را در کلرادو، کانزاس، میسوری، ایلینوی و اوکلاهما دارد. Commerce Bancshares یکی از شرکتهای اصلی بانک تجاری، جانشین شرکت تجارت بازرگانی و بانک تجارت ملی است.

«Dell» 
دل یک شرکت فناوری چند ملیتی کامپیوتری آمریکایی است که کامپیوترها و محصولات و خدمات مرتبط را توسعه، فروش، تعمیر و پشتیبانی می کند.

«Deloitte»
یک شبکه خدمات حرفه ای چند ملیتی انگلیسی-آمریکایی است.


«Dow» 
شاخص بورسی است که عملکرد سهام ۳۰ شرکت بزرگ پذیرفته شده در بورس های سهام ایالات متحده را اندازه گیری می کند.


«Ernst & Young» 
که معمولاً با نام Ernst & Young یا به اختصار EY شناخته می شود، یک شبکه خدمات حرفه ای چند ملیتی است که مقر اصلی آن در لندن، انگلیس است. EY یکی از بزرگترین شبکه های خدمات حرفه ای در جهان است.


«Facebook»
غول شرکت فناوری آمریکایی است که در Menlo Park، کالیفرنیا مستقر است. این کار را مارک زاکربرگ به همراه هم اتاقی هایش و دانشجویان کالج هاروارد بودند تأسیس کرد.

«Ford Motor Co» 

کمپانی فورد موتور، معروف به فورد، یک خودروساز آمریکایی چند ملیتی است که دفتر اصلی آن در دیربورن، میشیگان، حومه دیترویت قرار دارد. این شرکت توسط هنری فورد تاسیس شد و در 16 ژوئن ۱۹۰۳ به ثبت رسید.

«General Electric» 

شرکت جنرال الکتریک یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در شهر نیویورک تشکیل شده و مقر اصلی آن در بوستون است. از سال ۲۰۱۸، این شرکت از طریق بخش های زیر فعالیت می کند: هواپیمایی ، مراقبت های بهداشتی ، نیرو ، انرژی های تجدید پذیر ، صنعت دیجیتال ، تولید افزودنی و سرمایه گذاری و سرمایه گذاری خطرپذیر.


«Goldman Sachs» 
گروه گلدمن ساکس، شرکت، یک بانک سرمایه گذاری چند ملیتی و شرکت خدمات مالی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد. این شرکت، خدمات در زمینه مدیریت سرمایه گذاری ، اوراق بهادار ، مدیریت دارایی ، کارگزاری اصلی و پذیره نویسی اوراق بهادار ارائه می دهد.


«Google» 
یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که متخصص خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت است که شامل فناوری های تبلیغات آنلاین، موتور جستجو، رایانش ابری، نرم افزار و سخت افزار است.


«Hilton» 
یک مارک جهانی از هتل ها و استراحتگاه های کامل خدمات و پرچمدار مارک شرکت مهمان نوازی چند ملیتی هیلتون آمریکاست. شرکت اصلی توسط کنراد هیلتون تاسیس شد.


«JPMorgan Chase» 
یک شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی آمریکایی و هلدینگ خدمات مالی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد. JPMorgan Chase از نظر S&P Global به عنوان بزرگترین بانک در ایالات متحده و هفتمین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی ها با کل دارایی های ۳.۲۱۳ تریلیون دلار آمریکا رتبه بندی شده است.


«Kroger» 
شرکت کروگر، یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که توسط برنارد کروگر در سال ۱۸۸۳ در سینسیناتی، اوهایو تاسیس شد. این شرکت بزرگترین سوپرمارکت ایالات متحده از نظر درآمد و دومین خرده فروش بزرگ است.

«Leidos» 

لیدوس، که قبلاً با عنوان Science Applications International Corporation شناخته می شد، یک شرکت دفاعی، هواپیمایی، فناوری اطلاعات و تحقیقات زیست پزشکی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در رستون، ویرجینیا واقع شده است و خدمات علمی، مهندسی، ادغام سیستم ها و فنی را ارائه می دهد.


«Marathon Petroleum» 
یک شرکت پالایش، بازاریابی و حمل و نقل نفت آمریکاست که دفتر مرکزی آن در فایندلی، اوهایو واقع شده است. این شرکت تا زمان آغاز فعالیت شرکتهای بزرگ در سال ۲۰۱۱، یک شرکت تابعه کامل از شرکت Marathon Oil بود.


«Marriot International» 
یک شرکت چند ملیتی خدمات مهمان داری و گردشگری متنوع آمریکایی است که مجموعه گسترده ای از هتل ها و امکانات اقامتی مرتبط را مدیریت و امتیاز می دهد.


«Mastercard»
یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در دفتر مرکزی جهانی در نیویورک ایالات متحده است. ستاد عملیات جهانی در اوفالون، میسوری، ایالات متحده، شهرداری سنت چارلز، میسوری واقع شده است.


«Microsoft» 
غول شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که مقر اصلی آن در ردموند، واشنگتن است. این شرکت نرم افزار رایانه ای، لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه های شخصی و خدمات مرتبط را توسعه، تولید، مجوز، پشتیبانی و به فروش می رساند. «بیل گیتس» مالک و بنیان گذار ماکروسافت است.

«Morgan Stanley» 

مورگان استنلی یک شرکت سرمایه گذاری و خدمات مالی چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در خیابان ۱۵۸۵ برادوِی در ساختمان مورگان استنلی، مرکز شهر منهتن، نیویورک قرار دارد. 


«Northrop Grumman»
یک شرکت جهانی هوافضا و فناوری دفاعی آمریکایی است. این شرکت با داشتن ۹۰ هزار کارمند و درآمد سالانه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسلحه و ارائه دهندگان فناوری نظامی در جهان است.


«PricewaterhouseCoopers» 
یک شبکه خدمات حرفه ای چند ملیتی از شرکت ها است که به عنوان مشارکت با نام تجاری PwC فعالیت می کند. PwC به عنوان دومین شبکه خدمات حرفه ای بزرگ در جهان شناخته می شود و به همراه Deloitte ، EY و KPMG یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری به حساب می آید.

«Smithfield Foods» 

اسمیتفیلد فودز یک شرکت تولید کننده گوشت خوک و یک شرکت فرآوری مواد غذایی مستقر در اسمیتفیلد، ویرجینیا، در ایالات متحده و یک شرکت تابعه از گروه WH چین است.


«Target» 
شرکت تارگت(هدف) یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است. این هشتمین خرده فروشی بزرگ در ایالات متحده است و جز a شاخص S&P ۵۰۰ است.


«United Parcel Service» 
یک شرکت مدیریت چند زنجیره ای تحویل بسته و زنجیره عرضه و تقاضای آمریکایی است.


«Verizon» 
یک شرکت مخابراتی آمریکایی است که محصولات و خدمات بی سیم را ارائه می دهد. این یک بخش از ارتباطات Verizon است. Verizon Wireless دومین شرکت بزرگ بی سیم در ایالات متحده است که تا پایان فصل سوم ۲۰۲۰ سال، ۱۲۰.۳ میلیون مشترک دارد.

«Visa» 
ویزا یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر فاستر، کالیفرنیا، ایالات متحده قرار دارد. این شرکت انتقال الکترونیکی وجوه را در سراسر جهان، معمولاً از طریق کارتهای اعتباری، کارتهای بدهی و کارتهای اعتباری با مارک ویزا، تسهیل می کند.
 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول