اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بیانیه بسیج ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی | کاملا روشن است که نباید به واکسن آمریکا اعتماد کنیم

بسیج دانشجویی ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور در بیانیه‌ای با اشاره به کارشکنی‌های متعدد آمریکا در مقابل ایران، اعلام کرد کشوری با این سابقه چرا باید واکسنی که در موثر بودنش سوالات و ابهامات جدی وجود دارد را در اختیار کشور ما قرار دهد؟

بیانیه بسیج ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی | کاملا روشن است که نباید به واکسن آمریکا اعتماد کنیم

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور در بیانیه‌ای با اشاره به کارشکنی‌های متعدد آمریکا در مقابل  تلاش‌های بین المللی ایران برای حفظ سلامت مردم، اعلام کرد: کشوری با این سابقه چرا باید واکسنی را - که در موثر بودنش سوالات و ابهامات جدی حتی در خود آمریکا وجود دارد- در اختیار کشور ما قرار دهد؟

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

متاسفانه دولت آمریکا بر خلاف اصول انسانی و ادعاهای پوشالی حقوق بشری، تحریم های ظالمانه خود را به موضوع سلامت هم تسری داده است و نمونه این جنایت به روشنی در تحریم انواع داروها مثل داروهای بیماران دیابتی و پانسمان بیماران پروانه ای مشهود است.

همچنین در شیوه همگی ویروس کرونا و زمانی که روزانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست می‌دادند هرگونه تلاش های بین المللی ایران برای حفظ سلامت مردم توسط آمریکا بی اثر می شود. ( مانند کارشکنی در بحث واردات کیت تشخیص سریع کرونا یا عدم بهره مندی از سازوکار کواکس علیرغم پرداخت منابع مالی توسط کشورمان).

سوالی که مطرح می‌شود این است: کشوری با این سابقه چرا باید واکسنی را - که در موثر بودنش سوالات و ابهامات جدی حتی در خود آمریکا وجود دارد- در اختیار کشور ما قرار دهد؟

عدم اعتماد به واکسن آمریکایی به هیچ وجه به منزله رد کردن اصل واردات واکسن نیست لیکن بدیهی است واردات واکسن تنها از کشورهایی مورد قبول است که کارنامه بهتری در زمینه کنترل همه‌گیری این ویروس داشتند و واکسن تولیدی آنها نتایج بالینی بهتری به همراه داشته و سابقه ای در مسائل بیوتروریسم ندارند. سطح مطلوب مراودات با این کشورها خصوصاً در زمینه بهداشتی هم موید دیگری بر این نظر است.

مسئله‌ای که اهمیت به مراتب بیشتری از واردات واکسن دارد، توجه جدی و حمایت همه جانبه از واکسن داخلی بوده که هم محصول تلاش شبانه روزی جوانان و متخصصان داخلی است و هم خالی از هرگونه شائبه تروریسم است و بحمدالله تاکنون مراحل کارآزمایی بالینی خود را به خوبی پشت سر گذاشته است.

افزون بر این سابقه قریب به یک قرن تولید واکسن توسط کشورمان و قرار گرفتن در جمع ۱۶ کشور برتر تولید کننده واسطه دنیا ما را در این حمایت مصمم تر می کند.

در پایان ضمن تشکر از زحمات فراوان فراوان مدافعان سلامت و آرزوی سلامت برای آنان، امید است توجه به نکات بیان شده موجب افزایش روزافزون امید نشاط و سلامت آحاد جامعه گردد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سراب

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

بسیج دانشجویی دانشگاه‌علوم‌پزشکی ‌زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مراغه

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول