اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ساخت ۱۰۰۰ واحدمسکونی برای نیازمندان کمیته امداد/ ۳۰ درصد اشتغال سال ۹۸ را کمیته امداد ایجاد کرده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم کلنگ زنی ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان، با بیان اینکه کمیته امداد از حوزه حمایت عبور و به حوزه توانمند سازی ورود کرده است، گفت: برای توانمندسازی سه رکن شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی داریم تا عزیز تحت پوشش ما خودش را باور کند و خود اتکا باشد.

ساخت ۱۰۰۰ واحدمسکونی برای نیازمندان کمیته امداد/ ۳۰ درصد اشتغال سال ۹۸ را کمیته امداد ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم "آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) ویژه نیازمندان حاشیه شهر" ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: اصل ۳۱ قانون اساسی تکلیفی است برای ایجاد مسکن محرومان و کمیته امداد در گام اول، اولویت را به افراد تحت پوشش می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند کمیته امداد از محل صدقات زندگی افراد محروم را تامین می‌کند؛ اینطور نیست بلکه بر اساس سفارش مقام معظم رهبری برای توانمندسازی محرومین، رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور و به حوزه توانمند سازی ورود کرده است.

وی با بیان اینکه برای سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمرشان وظیفه حمایت داریم و نوکری آن‌ها را می‌کنیم، افزود: برای توانمندسازی سه رکن شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی داریم تا عزیز تحت پوشش ما خودش را باور کند و خود اتکا باشد.

بختیاری تصریح کرد: در بحث اشتغال که از ارکان توانمندسازی است، با حمایت دولت، مجلس، استانداران و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور و توفیقات خوبی داشته‌ایم و مفتخر هستیم سال گذشته، ۳۰درصد اشتغال کشور را کمیته امداد ایجاد کرده و ماموریت ما این است این افراد توانمند و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به رکن دوم توانمندسازی یعنی تامین مسکن محرومین گفت: مسکن در سبد حمایتی خانوار، پرهزینه ترین و مهم‌ترین است و این مستمری که از طرف کمیته امداد به افراد پرداخت می‌شود، فقط برای بحث معیشت و خوراک است و کفاف مسکن را نمی‌دهد.

وی با اشاره به پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: این کار آستان قدس برای در اختیار گذاشتن ۲ هکتار زمین و همکاری شهرداری مشهد و شورای شهر برای انجام زیرساخت‌های این پروژه بر اساس تفاهم نامه مشترک با استاندار خراسان رضوی و کمیته امداد کار خیلی بزرگی است که با کلنگ زنی امروز ۱۰۰۰ واحد مسکونی در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرد.

اعلام آمادگی کمیته امداد برای کمک به برگشت حاشیه نشینان به زادگاهشان

بختیاری در بخشی دیگر از صحبتهای خود، حاشیه شهر مشهد را پرجمعیت ترین حاشیه در کشور توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از این افراد مهاجر هستند و به امید زندگی بهتر و اشتغال به اینجا آمده اند که ما به عنوان کمیته انداد اعلام آمادکی می‌کنیم عزیزانی که به حاشیه شهرهای بزرگ هجرت کرده‌اند اگر به روستا و مناطق خود برگردند هم مشکل اشتغال و هم‌ مسکن شان را حل می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: اما بخشی از سکونت در حاشیه شهر مشهد به خاطر دلدادگی به امام رضا(ع)است و محل زندگی بخش زیادی از خانواده‌های معزز شهداست که با سایر حاشیه ها فرق دارد.

وی با اشاره به ستاد حاشیه شهر مشهد، تاکید کرد: ستاد حاشیه شهر که به ریاست آیت الله علم الهدی و کمک سپاه پاسداران کارهای بزرگی انجام داده است‌ چرا که ما مردمان شریف و ایتام بسیاری در اینجا داریم.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم به لطف خدا در سال ۱۴۰۱ این واحدهای مسکونی را افتتاح و به نیازمندان واگذار کنیم،گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد نخبگان زیادی داریم که اگر به آن‌ها رسیدگی شود و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که یتیمان زیادی تحت پوشش کمیته امداد داشتیم که امروز در سنگرهای خدمت، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند، اضافه کرد: ما در حال حاضر بیش از ۶ هزار نخبه تحت پوشش داریم که یتیم بودند.

تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری خراسان رضوی برای محرومیت زدایی در ۸ شهرستان

بختیاری با اشاره به اینکه اولویت ما در واگذاری این هزار واحد ایتام و خانواده‌های سه نفر به بالا است، افزود: وظیفه نوکری ما ایجاب می‌کند به محرومین و ایتام‌برسیم چرا که این افراد عائله خدا هستند.

وی گفت: ضریب محرومیت در هشت شهرستان خراسان رضوی به ۹ رسیده بر همین اساس امروز یک تفاهم‌نامه با استاندار خراسان رضوی منعقد کردیم تا با احداث پنل‌های خورشیدی بتوانیم قدمی برای رفع محرومیت و در نتیجه ماندگاری این عزیزان در روستا برداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر جایگاه والای ایتام و سفارش اسلام به وضعیت آن‌ها، متذکر شد: برای حاشیه شهر مشهد برنامه‌های بسیار بزرگی توسط ستاد حاشیه شهر انجام شده است.

در پایان این مراسم که با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل اطلاعات، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، شهردار و دو نفر از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، استاندار خراسان رضوی رسما دستور آغاز اجرای عملیات پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) را صادر کرد.

به گزارش فارس، ۸ آذرماه سال جاری(۴۶روز قبل) تفاهم نامه‌ای با هدف تسهیل و تامین زمین در پهنه‌های حاشیه شمال و شرق مشهد به جهت احداث واحدهای مسکونی ارزان قیمت میان شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، استانداری و کمیته امداد امضا شد.

طبق این تفاهم نامه شهرداری مشهد متعهد شده است تا در زمینه شناسایی افراد متقاضی، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ارائه لایحه بخشودگی به شورای شهر در زمینه بدهی کمیته امداد به شهرداری اقدام کند، آستان قدس رضوی نیز با تقبل واگذاری دو هکتار از اراضی شهرک شهید باهنر به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت بدون دریافت حق تقدیمی و در قالب قرارداد استیجاری عرصه و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با هدف ساخت هزار واحد مسکونی ویژه افراد مستضعف به این تفاهم‌نامه ورود کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول