اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دستگاه CT اسکن بیمارستان جدید تالش به بهره‌برداری رسید

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه CT اسکن پیشرفته در بیمارستان جدید تالش بااعتبار بالغ‌بر هفت میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید.

دستگاه CT اسکن بیمارستان جدید تالش به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، صبح امروز در جریان سفر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیئت‌رئیسه دانشگاه به شهرستان تالش، یک دستگاه CT اسکن در بیمارستان دولتی و جدیدالاحداث شهید نورانی این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

CT اسکن جنرال الکتریک افتتاح‌شده امروز در بیمارستان شهید نورانی تالش چهارمین CT اسکنی بوده که طی یک سال اخیر در بیمارستان‌های دولتی گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نصب و راه‌اندازی CT اسکن بیمارستان دولتی شهید نورانی تالش بالغ‌بر هفت میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

گفتنی است طی ابتدای سال تاکنون CT اسکن‌های پیشرفته و مجهز در بیمارستان‌های دولتی آستارا، لاهیجان و رودبار افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

در حال حاضر دو دستگاه CT اسکن برای نصب و راه‌اندازی در بیمارستان‌های رازی و رودسر نیز در  دست اقدام قرار دارند و به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد.

علاوه بر دستگاه‌های CT اسکن فوق، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده که پیگیر تخصیص CT اسکن‌هایی برای بیمارستان‌های دولتی در پورسینا، لنگرود، صومعه‌سرا و فومن نیز هست.

پیش‌ازاین بیماران شهرستان تالش و شهرستان‌های هم‌جوار برای دریافت خدمات تصویربرداری پزشکی به بیمارستان‌های بندر آستارا و رشت اعزام می‌شدند.

آن‌طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه افتتاح CT اسکن تالش اعلام کرده، این دستگاه ماهانه قادر است به پنج‌ تا ۶ هزار بیمار سرویس ارائه کند.

گفتنی است بیمارستان قدیم شهید نورانی تالش دارای یک دستگاه CT اسکن دو اسلایس با قدمتی ١٢ ساله بود که  به‌طور میانگین متوسط ماهیانه ٣٠٠ بیمار را پوشش می‌داد.

این دستگاه ظرفیت پذیرش بیمار پنج برابر بیشتر از دستگاه CT  اسکن قبلی را دارد و سرعت زمان تصویربرداری آن ١/٨ است.

راه‌اندازی این دستگاه علاوه بر ارائه خدمات تشخیصی باکیفیت به بیماران، ماهیانه به‌طور متوسط ٢٥٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان به افزایش درآمد بیمارستان کمک می‌کند.

از دیگر مزایای راه‌اندازی CT اسکن در بیمارستان شهید نورانی تالش می‌توان به کوتاه‌تر شدن صف انتظار بیماران برای تصویربرداری تشخیص پزشکی نام برد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول