اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جمعیت هلال‌احمر مرودشت همچنان در خط مقدم مقابله با کرونا

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان مرودشت گفت: نیروهای امدادی و داوطلبان این جمعیت همچنان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند.

جمعیت هلال‌احمر مرودشت همچنان در خط مقدم مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، در کوران همه‌گیری بیماری کرونا و برای خاموشی شعله این ویروس که متأسفانه موجب شد هزاران نفر از عزیزان ما از بین ما بروند متأسفانه خانواده‌های زیادی را در شهرستان مرودشت همچون جای جای کشور عزادار کرد و داغ سختی را بر دوش مردم نهاد، برای جلوگیری از گسترش انتشار این ویروس بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ازجمله نیروهای تلاشگر هلال‌احمر این شهرستان در کنار مأموریت‌های روزمره و محوله خود در مقابله و مبارزه با این ویروس میدان‌داری کردند و همچنان هم درصحنه مبارزه حضور دارند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان در گفتگویی با خبرنگار فارس در مرودشت به اقدامات و فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط این نهاد پرداخت و بیان کرد: با ظهور بیماری کرونا کسب‌وکار مردم از رونق افتاد و فشار اقتصادی زیادی بر آن‌ها وارد کرد.

محمد رفیعی افزود: ما هم بنا به وظیفه ذاتی و حس انسان دوستانه و به‌منظور جبران بخشی از نیازهای اساسی و جلوگیری از کاهش سبد غذایی روزمره مردم با شناسایی افراد نیازمند ۱۱۰ بسته غذایی هرکدام به ارزش ۴۴۰ هزار تومان توزیع کردیم و سعی داریم با کمک خیرین تا پایان بیماری کرونا این طرح را همچنان ادامه دهیم.

وی به مشارکت و همکاری این اداره در دریافت خون اهدایی توسط مردم و داوطلبان اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای اساسی جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های داوطلبانه است و اهدای خون نیز یک کار خداپسندانه و داوطلبانه است که مردم نوع‌دوست و داوطلبان این جمعیت در شرایط کنونی درگیری با ویروس کرونا ۳۰ هزار سی‌سی از خون خود را اهدا کرده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان مرودشت از راه‌اندازی بانک تجهیزات امانی ( کپسول اکسیژن، مانومتر، پالس اکسی متر، ویلچر، عصا، واکر، تخت و تشک مواج ) به ارزش ۶۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: جمعیت انبوهی از بیماران کرونایی شرایط خرید چنین تجهیزاتی را ندارند که در همین رابطه  توانستیم با همکاری داوطلبان و خیرین در این امر خداپسندانه که هم‌طراز با منویات رهبری در خصوص رزمایش مؤمنانه بود مشارکت کنیم. 

عضو کارگروه امداد و نجات شهرستان  مرودشت از توزیع پک‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار توسط داوطلبان هلال‌احمر و از محل مشارکت‌های مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر با تشکیل ستاد کرونا اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه خود در این خصوص نیز آغاز و بنا به وظیفه ذاتی خود در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا ۱۰۰ پک بهداشتی در مناطق و اماکن پرخطر و گروه‌های آسیب‌پذیر توزیع کرد.

رفیعی به همکاری با مجریان طرح حاج قاسم سلیمانی در قالب اجرای طرح ناظران سلامت، اشاره کرد و افزود:  این طرح با همکاری شبکه بهداشت، درمان و با مشارکت بسیج شهرستان و با حضور گروه‌های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ابتدای آذرماه با سه محور نظارتی و مراقبتی و حمایتی در سطح شهرستان در حال اجراست.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول