اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قبائل یمنی: آمریکا مادر تروریسم و منبع آن است

شورای همبستگی قبیله‌ای یمن طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر درج نام انصارالله یمن در فهرست تروریسم، این اقدام را محکوم و اعلام کرد که آمریکا از زمان تاسیس تاکنون مادر تروریسم و منبع آن است.

قبائل یمنی: آمریکا مادر تروریسم و منبع آن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای همبستگی قبیله‌ای یمن طی بیانیه‌ای به اقدام وزارت خارجه آمریکا برای درج نام جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریسم واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «۲۶ سپتامبر»، در این بیانیه آمده است که قبائل آزاد یمن پس از آنکه در جریان اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و قصد او برای درج نام انصارالله یمن در فهرست تروریسم و ابلاغ این قصد به کنگره قرار گرفت در واکنش به این اظهارات گستاخانه این بیانیه را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: قبائل یمن تاکید می‌کنند که آمریکا از همان بدو تاسیس شوم خود، مادر تروریسم و منبع و منشأ آن بود و در حق مردم بومی این کشور و سایر ملت‌ها تروریسم و توحش و بی‌رحمی را اعمال کرده و وحشتناک‌ترین نسل‌کشی و توحش را در حق آنها انجام داده است و آخرین آنها تجاوز، محاصره و گرسنه نگه داشتن بیش از ۲۰ میلیون یمنی طی شش سال اخیر است.

بر اساس این بیانیه قبائل یمنی از این تصمیم ظالمانه که رسوایی سیاسی جدیدی برای رژیم آمریکایی و ترامپ، رئیس‌جمهور گستاخ و بی‌پروای آن به شمار می‌رود، تعجب نمی‌کنند. بلکه آن را مایه افتخار و سربلندی می‌دانند که یمن و یمنی‌های آزاده یک معادله دشوار هستند که دشمن صهیونیستی - آمریکایی مستکبر، هزار حساب برای آنها می‌چینند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این تصمیم واشنگتن تنها قدرت، ایستادگی، اعتماد فرزندان و قبائل آزاده یمن به رهبری حکیمانه و همبستگی آنها را می‌افزاید و عزم و انگیزه آنها برای تداوم این راه و آماده باش برای آزادسازی اراضی اشغالی یمن را تقویت خواهد کرد.

شورای همبستگی قبیله‌ای یمن در ادامه از کلیه شیوخ، افراد برجسته، حکما و مردم آزاده یمن خواست تا به بسیج عمومی برای روانه شدن به سوی جبهه‌های عزت و سربلندی نبرد و حضور در نبردهای آزادسازی و استقلال اراضی اشغالی باقی‌مانده در یمن ادامه دهند و مسئولیت دینی، اخلاقی و تاریخی خود در اعلام موضع آشکارشان در قبال سیاست آمریکای ظالم و تصمیمات مستکبرانه آن را بپذیرند.

دوشنبه پیش مایک پامپئو از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

 این اعلام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه انصارالله یمن در حالی بود که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

«محمد علی الحوثی»  عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این اقدام واشنگتن، سیاست‌های دولت ترامپ را نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم دانست و گفت که یمن نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

این اظهارات وزیر خارجه ترامپ تاکنون با موجی از محکومیت‌ها و انتقادهای داخلی و خارجی مواجه شده و دیروز حتی سفیر سابق آمریکا در صنعاء، این قدام را یک اشتباه بزرگ توصیف و اعلام کرد که این امر بیش از آنکه به ضرر انصارالله تمام شود به ضرر واشنگتن خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول