اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمارمبتلایان به کووید 19 در زنجان به 43 هزار و 66 نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، 43 هزار و 66 نفر بر اساس تست‌های آزمایشگاهی به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که از این مجموع یک هزار و 112 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمارمبتلایان به کووید 19 در زنجان به 43 هزار و 66 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 36هزار و 390 مورد بوده است که ابتلای 61 مورد از آن‌ها طی  ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 43 هزار و 66 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 676 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 510 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 152 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 6 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 112 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت دو نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 679 نفر اعلام شده است.

وضعیت کرونا نباید عادی انگاری شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر نقش همراهی همگانی در کنترل کرونا گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در کنترل کرونا داشتند.

مصطفی محمدی تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم و دولت کرونا در حال فروکش کردن است اما باید بدانیم که فعالیت‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظواهر نشان می‌دهد که بخشی از مدیران و مردم این موضوع را جدی نگرفته‌اند، گفت: متاسفانه امروز شاهد تجمع مردم در دفاتر پیشخوان دولت هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از نصب و راه‌اندازی دو دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان ولیعصر و بیمارستان ابهر و همچنین یک دستگاه آنژیوگرافی خبر داد و گفت: این موضوع قطعا موجب امیدواری مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که دوباره کرونا برگردد، تصریح کرد: دانشگاه به دنبال ارائه خدمات مجازی است و همه خدمات به صورت الکترونیک ارایه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه باید یک پیوست رسانه‌ای سلامت نیز ارائه شود، افزود: امیدواریم رسانه‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا عادی انگاری در جامعه رخ ندهد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول