اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب/ تاکسی‌های اینترنتی به خط شدند

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه ارسال کتاب‌های نخستین نمایشگاه مجازی کتاب رایگان است، گفت: شرکت پست تمهیداتی اندیشیده تا ناشرانی که مرسولات بیشتری دارند از 5 بامداد کتاب‌هایشان را تحویل دهند و ارسال کنند.

اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب/ تاکسی‌های اینترنتی به خط شدند

حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره آخرین اطلاعات نخستین نمایشگاه کتاب مجازی اظهار داشت: با توجه به اینکه نخستین نمایشگاه کتاب مجازی از اول بهمن ماه آغاز می‌شود، از این رو طبق ضوابط و شرایط حضور در آن، ضروری است تعداد کتاب‌های اعلامی ناشران در پنل دقیقا منطبق با موجودی واقعی ناشر باشد، چرا که مشاهده عناوین کتاب‌های خریداری شده در پنل ناشران در ایام نمایشگاه به منزله پرداخت قیمت آن توسط مشتری است. ضمن اینکه، طبق توافق صورت گرفته در ایام نمایشگاه ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تحویل گرفتن کتاب‌ها به ناشران مراجعه می‌کنند و ناشران موظف هستند کتاب‌های خود را به ماموران پست تحویل دهد.  

وی افزود: بی‌توجهی ناشران به این موضوع تخلف محرز محسوب می شود.

* ارسال کتاب‌های نخستین نمایشگاه کتاب مجازی رایگان است

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه خریداران، کتاب‌های خریداری‌شده از نمایشگاه را رایگان دریافت می‌کنند و بابت ارسال کتاب هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اولین دوره برگزاری با ۲۰ درصد تخفیف و هزینه ارسال رایگان برای خریدار سه مشارکت‌کننده دارد؛ اول خود ناشران سپس، معاونت امور فرهنگی و پست جمهوری اسلامی ایران که برای ناشران فاکتور و هزینه پست زیر ۵۰ هزار تومان و برای خریدار و برای ناشران هزینه را رایگان اعلام کرده است.

* ناشران توجه کنند عدم مطابقت اطلاعات موجودی کتاب‌ها موجب مسدودی پنل خواهد شد

صفری گفت: تاکنون ۱۷۳۰ ناشر تأیید ثبت نام کرده‌اند. اما ناشران حاضر در نمایشگاه توجه داشته باشند که باید موجودی واقعی را اعلام کنند. این مساله پیگیری خواهد شد و برای حضور ناشران در نمایشگاه‌های آتی نیز تاثیرگذار است. مطمئنا اگر سه بار با این مساله مواجه شویم که کتابی اعلام شود و ناشر موجودی نداشته باشد، همان لحظه پنل ناشر مسدود شده و از ادامه حضور او در نمایشگاه جلوگیری می‌شود.

* چند دانشجو، طلبه و استاد دانشگاه برای بن اقدام کرده‌اند؟/ ثبت نام ادامه دارد

وی درباره میزان ثبت نام بن دانشجویی هم گفت: نزدیک به ۹۲ هزار نفر پروفایل خود را تکمیل کرده‌اند و اعتبار به کد ملی آنها تخصیص یافته است؛ از این میان ۷۵۰۰ نفر جز هیات علمی بوده و ۷۹۰۰ نفر طلاب حوزه‌های علمیه و از این تعداد ۷۲۴۳۱ نفر هم دانشجو هستند که اعتبار دریافت کرده‌اند. همچنین فرآیند شارژ بن اعتباری خرید کتاب برای اهالی قلم توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می‌شود و یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب افزایش ۲۵ درصدی دارد و تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برای این گروه اختصاص پیدا کرده که سهم دانشجویان و طلاب ۱۲۰ هزار تومان است و ۸۰ هزار تومان یارانه به آن اختصاص پیدا کرده است. این یارانه برای استادان حوزه و دانشگاه ۴۰۰ هزار تومان است که ۲۰۰ هزار تومان سهم استادان و ۲۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و طبق نظام رتبه بندی اهل قلم طبق شاخص‌هایی که برای نظام ارزیابی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان یارانه اعتباری خرید کتاب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

* سایت خرید از نمایشگاه کتاب اعلام شد

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به سایت نمایشگاه کتاب در بخش داخلی و خارجی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از یکم بهمن ماه در بخش داخلی به نشانی www.tehranbookfair.ir و برای بخش بین‌الملل به نشانی www.tehranbookfair.com  مراجعه کرده و خرید کنند. بخش خارجی هم ریالی محاسبه خواهد شد. از این رو در بخش داخلی ۲۰ درصد و بخش خارجی ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

صفری درباره زمان آغاز فعالیت سایت گفت: همزمان با افتتاحیه نمایشگاه، دسترسی برای مخاطبان نمایشگاه مجازی ایجاد می‌شود. ‌در حال حاضر هم ناشران در مرحله ویرایش اطلاعات هستند که شامل موجودی و قیمت می‌شود.

* تمهید جدید برای وصول سریع کتاب‌ها/ تاکسی‌های اینترنتی به خط شدند

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه پست در تلاش است با همکاری تاکسیرانی و تاکسی‌های آنلاین کتاب‌ها را ارسال کند، ‌گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات این نمایشگاه، پست است. طی جلسات متفاوت به دستورالعملی واحد رسیدیم. شرکت پست در تمهیدی بدیع قرار است ناشرانی که مرسوله بیشتری دارند از ۵ بامداد با آنها ارتباط بگیرد تاکتاب‌ها سریع ارسال شود. ‌از سوی دیگر برای داخل شهر تهران و سایر شهرها شرکت پست با همکاری تاکسی‌های اینترنتی در تلاش است کتاب‌ها را از این طریق ارسال کند. 

* یک توصیه به ناشران

وی در ادامه با بیان یک مساله مهم تصریح کرد: ناشران حتما پس از اتمام تکمیل پنل پستی یک بار مسیر را از طریق سامانه ارسال کنند تا با واحد پستی ارتباط بگیرند.

* از بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب چه خبر؟

صفری در توضیحی پیرامون حوزه بین‌الملل خاطرنشان کرد: در بخش ناشران خارجی کتاب‌هایی وارد کشور شده است، بنابراین تاکنون ۱۶ ناشر و موزع بالغ بر ۱۸۰ هزار عنوان کتاب را نهایی کرده‌اند و اکنون کتاب‌ها در حال ارزیابی هستند. اما در حوزه بین‌الملل و نمایشگاهی ۱۱۰ شرکت کننده (۳۰ ایرانی و ۸۰ خارجی) از ۲۴ کشور حضور دارند. هر ناشر هم ۱۵ عنوان کتاب را می‌تواند در سامانه بارگذاری کند.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه یکم تا ششم بهمن ماه برگزار می‌شود و پیوست بین المللی وجود دارد و کتاب‌های خارجی با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

* شرایط و ضوابط خرید کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شرح زیر است:

۱. در این نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۲ تاکنون از سوی ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه عرضه شده است.
۲. سفارش و خرید کتاب به صورت ۲۴ ساعته در ایام نمایشگاه قابل انجام است.
۳. افزودن کتاب به سبد خرید صرفا به معنی رزرو موقت کتاب است و تا زمانی که مبلغ سفارش پرداخت نشود، فرایند خرید تکمیل نخواهد شد.
۴. ضروری است هنگام خرید به مشخصات کتاب اعم از عنوان، ناشر، سال نشر، قیمت و ... دقت کنید، چرا که پس از پرداخت و تکمیل فرآیند خرید، امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.
۵. پیامک‌های مربوط به این نمایشگاه تنها از طریق سرشماره ۳۰۰۰۴۱۴۱ و به صورت یک طرفه و بدون قابلیت دریافت پیام ارسال می‌شود.
۶. به منظور رعایت نکات امنیتی، پرداخت وجه خرید کتاب صرفاً از طریق درگاه‌های داخل سامانه نمایشگاه مجازی معتبر است. هرگونه پرداخت اعم از خرید کتاب یا دریافت مرسوله، خارج از این درگاه‌ها مجاز نیست و مسئولیت آن بر عهده خریدار است. در مواجهه با چنین مواردی به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ (پشتیبانی نمایشگاه) اطلاع رسانی شود.
۷. در این نمایشگاه ارسال کتاب توسط ناشر، چه از طریق پست و یا به روش‌های دیگر، برای خریدار رایگان است و خریدار فقط باید مبلغ نهایی خرید کتاب‌ها را طبق سفارش و فاکتور، صرفاً از طریق درگاه‌های سامانه نمایشگاه مجازی پرداخت کند. هرگونه درخواست وجه از خریدار خارج از این روال ممنوع و تخلف است. خریداران در صورت مواجهه با چنین مواردی، مراتب را به شمارۀ ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ اطلاع دهند.
۸. خریدار موظف به درج نشانی پستی دقیق است و مسئولیت هرگونه خطا در نشانی بر عهده خریدار است.
۹. تغییر نشانی پس از تکمیل فرایند خرید و پرداخت وجه، امکان‌پذیر نیست.
۱۰. امکان تحویل کتاب در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است نشانی تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
۱۱. داخل هر بسته ارسالی از سوی ناشر، یک فاکتور شامل کتاب‌های خریداری موجود در آن بسته قرار دارد. 
۱۲. در صورت ارسال کتاب توسط ناشر از طریق شرکت پست کد رهگیری به شماره تماس خریدار پیامک خواهد شد.
۱۳. در صورت ارسال کتاب توسط ناشر از طرق دیگر غیر از شرکت پست، شماره تلفن متصدی ارسال در پنل خریدار قابل مشاهده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال محصولات و سامانه فروش با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند. همچنین ارسال پیام از طریق منوی «تماس با ما» فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند از طریق منوی «پشتیبانی» در پنل کاربری نیز «تیکت» ارسال کنند.

از ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران این است که امکان تخلف توسط ناشرنماها از بین رفته و قابلیت نقد کردن بن‌کارت‌ها وجود ندارد و یارانه اهدا شده به اهالی قلم، دانشجویان، طلاب و استادان دانشگاه صرف خرید کتاب خواهد شد. همچنین امکان فروش کتاب‌های غیر توسط ناشرنماها ممکن نیست و امکان تخلف در نمایشگاه مجازی کتاب برخلاف نمایشگاه فیزیکی از متخلفان سلب شده‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول