اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

داستان انقلاب اسلامی باید به زبان های مختلف ترجمه و منتشر شود

رئیس کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی و پژوهشی کنگره ملی شهدای یزد گفت: به منظور آشنایی فرهنگ های دیگر با انقلاب اسلامی باید داستان آن به زبان های مختلف ترجمه و به دنیا عرضه شود.

داستان انقلاب اسلامی باید به زبان های مختلف ترجمه و منتشر شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، قاسم برید لقمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی پژوهشی دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد با اشاره به این‌که استان یزد ۱۳۵ شهید دانشجو دارد، اظهار کرد: برنامه‌های این کمیته در هشت کارگروه شاخص با مدیریت دانشگاه های استان برنامه ریزی و تا پایان کنگره و حتی پس از آن نیز ادامه دارد.

وی افزود: کارگروه هنری با مسئولیت دانشگاه علم و هنر، کارگروه عمرانی با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی، کارگروه علمی پژوهشی با مسئولیت بسیج اساتید، کارگروه تولید محتوا با مسئولیت جهاد دانشگاهی، کارگروه تالیفات با مسئولیت دانشگاه علمی کاربردی، کارگروه مسابقات با مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه ای، کارگروه آزاد اندیشی با مسئولیت نهاد رهبری استان و کارگروه سبک زندگی با مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه یزد گفت: با همکاری کارگروه عمرانی دانشگاهیان، حدفاصل چهار راه پژوهش به میدان عالم و بلوار شهدای گمنام ساماندهی و به نقش ۲۱ شهید دانشجو استان از دانشگاه های یزد، علوم پزشکی و آزاد اسلامی مزین می شود.

برید لقمانی با اشاره به تدوین و حمایت از پایان نامه ها و مقالات دانشجویان به همت کارگروه علمی پژوهشی، افزود: در مجموع ۴۰ پایان نامه و مقاله دانشجویی در سطح کارشناسی حداقل ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد دو میلیون تومان و در سطح دکتری به مبلغ پنج میلیون تومان حمایت می شود.

رئیس کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی و پژوهشی کنگره ملی شهدای یزد اظهار کرد: به منظور حمایت و ترویج ازدواج آسان در سطح دانشجویان با محوریت فرهنگ سازی سبک زندگی شهدا کارگروه سبک زندگی اقدام به فراهم کردن شرایط عقد ساده در جوار شهدای گمنام دانشگاه یزد و تامین جهیزیه آسان برای دانشجویان نیازمند می کند.

وی ادامه داد: ساخت مستند تلوزیونی شهید حسین بخشنده و شهید ناصر دادرس، بوکمال، ابداعات و نوآوری های رزمندگان یزدی، ساخت کمیک موشن در مورد پنج شهید شاخص استان، ساخت ۱۰ پادکست صوتی معرفی شهدا، ساخت مجموعه پوستر ابرقهرمان و اینفوگرافی در مورد ویژگی های برجسته سرداران شهید و شهدای دانشجو، ساخت فیلم کوتاه مداربسته در مورد مادران شهدا و ساخت نماهنگ عمار با موضوع شهید سلیمانی و شهید فخری زاده از جمله برنامه های کاگروه تولید محتوا و رسانه کمیته دانشجویان است.

برید لقمانی با اشاره به اقدامات کارگروه تالیفات ادامه داد: تالیف شش عنوان کتاب با موضوعات زندگینامه شهید محمد حسین رمضانخانی، زندگی نامه شهید محمود برزگری، ابداعات، اختراعات و نوآوری های رزمندگان یزدی در دفاع مقدس، زندگینامه شهید سیدرضا میرحسینی، داستان های کوتاه و جذاب از شهدای یزد، مجموعه ۱۰ جلدی دریا در کویر و... از جمله اقدامات این کمیته است.

وی افزود: برگزاری مسابقات خلاقانه و جذاب و برگزاری تریبون های آزاد و کرسی های آزاد اندیشی از اقداماتی است که کارگروه های مسابقات و آزاد اندیشی برگزار می کنند.

رئیس کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی و پژوهشی کنگره ملی شهدای یزد در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه شناساندن زندگینامه شهدا و داستان انقلاب به همه فرهنگ ها امری مهم و ضروری است به همین منظور زندگی نامه شهدا و داستان انقلاب را به زبان های مختلف ترجمه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول