اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شناسایی کرونایی انگلیسی در یزد تکذیب شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این که از ابتدای همه گیر شدن کرونا در استان یزد بیش از 60 هزار مورد نمونه گیری انجام شده است، گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان یزد گزارش نشده است.

شناسایی کرونایی انگلیسی در یزد تکذیب شد

دکتر ابراهیم سلمانی در پی انتشار خبری مبنی بر شناسایی بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در یزد به خبرنگار فارس در این استان اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد کرونای انگلیسی در استان یزد گزارش نشده و این خبر کذب است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، تمام مسافرانی که از خارج استان و کشور قصد ورود به استان یزد را داشته باشند، پایش و بررسی می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در ادامه با بیان این‌که اگر در بررسی‌های اولیه فردی مشکوک به هرنوع ویروس کرونا باشد، نمونه برداری و آزمایش می‌شود گفت: در صورت نیاز برای تعین و تکلیف نهایی نمونه وی به تهران منتقل می‌شود و تا زمان نتیجه گیری فرد مشکوک به بیماری قرنطینه خواهد بود.

دکتر سلمانی با اشاره به این‌که بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی هم دارای پی سی آر مثبت هستند، تصریح کرد: تشخیص اینکه فرد بیمار مبتلا به کدام نوع ویروس کرونا شده، در حال حاضر فقط در یک آزمایشگاه تهران انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۱۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای همه گیر شدن ویروس کرونا ۶۰ هزار و ۲۵۵ مورد تست و نمونه گیری کرونا در این استان انجام شده که ۲۷ هزار و ۶۲۰ مبتلا شناسایی شدند.

انتهای پیام/ر

 

سلام. محتوی این سایت و ادعای ایشان مبتی بر شناسایی موارد مشکوک به کرونای انگلیسی در استان تکذیب میشه و ما هنوز موردی در این خصوص نداشتیم
هر چند مساله لزوم توجه بیشتر به دستورالعملهای بهداشتی که در این کلیپ هم گفته شده درست است و بهترین کار رعایت بیشتر است

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول