اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روند افزایشی مصرف خانگی گاز در استان اصفهان/ افت فشار در صورت عدم صرفه‌جویی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به روند افزایشی مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورتی که مصارف خانگی توسط مردم استان مدیریت نشود دچار افت فشار خواهیم شد.

روند افزایشی مصرف خانگی گاز در استان اصفهان/ افت فشار در صورت عدم صرفه‌جویی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی میزان مصرف گاز در این استان طی روز گذشته را بیش از ۷۳ میلیون مترمکعب عنوان و اظهار کرد:حجم گاز مصرفی در صنایع حدود ۲۱ میلیون و ۵۶۰ مترمکعب و در مصارف خانگی بیش از ۵۱ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به روند افزایشی مصرف گاز در بخش خانگی بیان داشت: در صورتی که مصارف خانگی توسط مردم استان مدیریت نشود دچار افت فشار خواهیم شد.

وی، مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و اداری توسط مشترکین مربوطه را بزرگ‌ترین چالش فعلی مسؤولان شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که مصرف گاز خانه‌های خالی و همچنین در مدارسی که تعطیل هستند و ادارات پس از ساعات کاری و در روزهای تعطیل مشکل جدی است و باید شهروندان نیز به این امر توجه ویژه داشته باشند.

علوی افزود: چنانچه مردم در کاهش دو درجه‌ای دمای منازل همکاری داشته باشند می‌توانیم شاهد کاهش در مصارف خانگی و در مجموع تأمین پنج میلیون مترمکعب گاز برای فعالیت صنایع و گاز رسانی به دیگر استان‌های کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه، محدودیت مصرف گاز در صنایع ناگهانی صورت نمی‌گیرد بلکه این اقدام به صورت برنامه‌ریزی شده است، افزود: این اقدام توسط دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت گازرسانی به صنایع استان از طرف مسؤولان بالادستی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: هفت کارخانه سیمان در استان اصفهان در حداقل مصرف گاز به‌ منظور گرم نگه داشتن کوره‌های مربوطه هستند و در صورتی که خود این شرکت‌ها تمایلی نداشته باشند که با حداقل مصرف گاز کار کنند، کوره‌هایشان را خاموش می‌کنند.

علوی اظهار داشت: از مردم عزیز استان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی‌گراد) این شرکت را در ارائه خدمات مستمر یاری کرده و در مصرف بهینه و منطقی گاز که از مصادیق شرعی و اخلاقی دین مبین اسلام نیز است کوشا باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین عزیز می‌توانند با رعایت نکات ساده‌ای همچون؛ استفاده از عایق‌های حرارتی، پوشیدن لباس گرم، بستن منافذ خروجی انرژی گرمایی از خانه‌ها با رعایت نکات ایمنی، استفاده از پرده ضخیم و پوشیده برای پنجره‌ها و… در تأمین گاز استان همکاری کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول