اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: تحریم‌های آمریکا موجب افزایش تنش در سطح بین‌الملل می‌شود

وزارت خارجه سوریه در واکنش به قرار دادن نام کوبا در لیست آمریکایی کشورهای موسوم به حامی تروریسم، تأکید کرد که هدف واشنگتن، ضربه زدن به کشورهای مستقل است.

دمشق: تحریم‌های آمریکا موجب افزایش تنش در سطح بین‌الملل می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام کوبا در لیست آمریکایی کشورهای موسوم به حامی تروریسم را محکوم کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت که شیوه آمریکا در اعمال تحریم علیه کشورهایی که در منظومه سیاستهای این کشور حرکت نمی‌کنند، فقط به افزایش تنش در سطح بین‌الملل منجر خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، کشورهایی مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند که از حاکمیت و کرامت ملی خود دفاع می‌کنند، ولی واشنگتن در تلاش است که آنان را تحت سلطه خود درآورد، ولی سرانجام این اقدامات، شکست است.

وی تصریح کرد، دولت و ملت سوریه همبستگی کامل خود را با ملت کوبا اعلام می‌کند و اطمینان دارد که انقلاب کوبا، قادر است که با این تصمیم رژیم آمریکا مقابله کند؛ رژیمی که حامی تروریسم است و در راستای نقشه‌های سیاسی خود از آن دفاع می‌کند.

در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کرده بود، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این تصمیم را لغو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (روز گذشته) خبر داد که نام کوبا را به دلیل حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین‌المللی و پناه دادن به تروریست‌ها، مجددا به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم مدعی شد «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی] که آنها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد».

پامپئو ادعا کرد که «با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد».

 دولت آمریکا در سال ۱۹۸۲ در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

در پی توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را رفع کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به کوبا رفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول