اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آسوشیتدپرس: آمریکا اطلاعات لازم برای حمله به سوریه را به اسرائیل داد

یک منبع مطلع می‌گوید وزیر خارجه آمریکا طی گفت‌وگویی که با رئیس موساد داشته، اطلاعاتی را از وضعیت میدانی در سوریه به او داده و رژیم صهیونیستی نیز فردای آن روز به سوریه حمله هوایی انجام داد.

آسوشیتدپرس: آمریکا اطلاعات لازم برای حمله به سوریه را به اسرائیل داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) مناطقی را در استان دیرالزور واقع در سوریه هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکایی ارشد نوشت این حملات با استفاده از اطلاعاتی که ایالات متحده در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده بود، انجام شدند.

آسوشیتدپرس، رسانه‌ای شدن خبر همکاری اطلاعاتی آمریکا با رژیم صهیونیستی برای انجام حملات تجاوزکارانه به اهدافی در سوریه را واقعه‌ای کم‌سابقه توصیف کرده و مدعی شد در حملات بامداد امروز ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

این مقام آمریکایی، که از جزئیات حمله شبانه به سوریه مطلع بود، به این خبرگزاری گفت: «مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه طی دیدار با یوسی کوهن رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در کافه میلانو واقع در واشنگتن، درباره حمله به سوریه صحبت کرده بود».

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت فردای آن روز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انبارهای تسلیحات در البوکمال را هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد امروز گزارش داد که شهرهای «دیرالزور»، «البوکمال» و «میادین» در نزدیکی مرز عراق با سوریه، هدف سلسله حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی تقریبا به صورت روزانه حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و تا کنون بارها از حریم هوایی لبنان برای تجاوز به سوریه استفاده کرده است.

پیش از این، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان وزیر خارجه دولت پیشبرد امور را مأمور فرستادن پیامی فوری به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در محکومیت این اقدام کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول