اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۲۰ هکتار جنگل کاری در منطقه گلپرآباد ملایر انجام شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: در سال جاری ۱۲۰ هکتار جنگل کاری در منطقه گلپرآباد ملایر انجام شده است.

۱۲۰ هکتار جنگل کاری در منطقه گلپرآباد ملایر انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر جواد زنگنه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۱۷۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در این شهرستان اظهار کرد: از این میزان ۱۳۸ هزار هکتار آن مرتع است که دارای درجه‌بندی یک تا ۳ هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۲۰ هکتار جنگلکاری در منطقه گلپرآباد انجام شده است افزود: میزان کپه‌کاری نیز ۵۰ هکتار و میزان بذرپاشی ۳۶۰ هکتار بوده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به توزیع علوفه رایگان در هفت روستا در ادامه از ایجاد تعاونی فراگیر در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این تعاونی در استان وجود دارد، البته محدودیتی برای ایجاد این تعاونی نداریم که به زودی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد این تعاونی علاوه بر اشتغالزایی در حوزه منابع طبیعی می‌تواند باعث نشر فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی شود گفت: عرصه‌ها در دست خود مردم است و  وقتی مردم پروژه‌ها را اجرا و نگهداری می‌کنند علاوه بر سودی که عایدشان می‌شود بیشتر قدر منابع طبیعی را خواهد دانست.

زنگنه با بیان اینکه طبق قانون سازمان جنگل‌ها اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اجازه این را دارد که به فعالین بخش منابع طبیعی مجوز این کار را بدهد گفت: اگر در ۱۰ تا ۲۰ روستا فعالیت انجام شود این مجوز توسط اداره کل استان داده خواهد شد.

وی در ادامه از افتتاح یک پروژه جنگل‌کاری در دهه فجر در منطقه گلپرآباد با ۱۲۰ هکتار خبر داد و گفت: هدف ما فرهنگسازی و استفاده درست مردم و حفاظت و همکاری مردم در منابع طبیعی است.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر د ر ادامه با اشاره به اجرای و جذب «همیار طبیعت» به عنوان یک طرح سراسری گفت: از علاقمندان به حفظ و احیای منابع طبیعی دعوت می‌کنیم با ورود به سامانه و با عنوان همیار طبیعت منابع طبیعی را یاری کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم می‌توانند با ثبت نام و بارگزاری اطلاعات خود عضو سامانه همیار طبیعت باشند گفت: هدف از جذب همیاران طبیعت شناسایی حافظان منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت‌های این افراد برای پیشبرد اهداف و حفاظت و احیا، توسعه و بهره برداری بهتر از منابع طبیعی است.

زنگنه با بیان اینکه در حال حاضر نیز بیش از ۳۸ نفر در ملایر جزو همیاران طبیعت هستند و این افراد در سامانه ثبت نام شده‌‌اند گفت: بسیاری از افراد و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز هستند که با ما در راستای حفظ طبیعی همکاری دارند اما ثبت نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خیران و ورود در این عرصه جزو برنامه‌های ماست گفت: سال گذشته نیز شاهد اجرای یک طرح آبخیزداری از سوی یکی از خیرین در روستاهای ملایر بودیم، بدون مردم نمی‌توانیم کاری بکنیم و شعار ما «با مردم برای مردم» است.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول