اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

درآمد 700 میلیون دلاری پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس/ آغاز پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در صورت تامین صد درصدی خوراک سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل خواهد شد.

درآمد 700 میلیون دلاری پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس/ آغاز پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل

زهرا کاوسی؛ به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمود امین نژاد مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: این پالایشگاه که خوراک اصلی آن در حال حاضر از گازهای همراه با نفت، از منطقه شرق کارون تامین می‌شود، در کمتر از ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبارات اسنادی، توسط هلدینگ خلیج فارس ساخته، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در گستره سه استان کشور و با بیش از هزار کیلومتر خطوط خوراک و انتقال محصول، گامی بلند در راستای کمک به محیط زیست استان خوزستان و کاهش آلودگی در این استان برداشته می‌شود. همزمان با آن، اجرای پروژه عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل نیز آغاز می‌شود.

امین نژاد در پایان خاطر نشان کرد: از آغاز استخراج نفت در ایران، در مقاطع مختلف برای خاموش شدن فلرهای نفتی و تبدیل آن به خوراک پالایشگاهی تلاش شده بود که این آرزوی دیرین سرانجام هفته آینده به ثمر می‌رسد.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی غرب آسیا به شمار می‌رود و در سال ۲۰۲۰ به عنوان سومین ابرپروژه جهان انتخاب شد و رکوردار کار بدون حادثه فوت در تاریخ صنعت نفت کشورمان است. با بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس سالانه (در صورت تامین صد درصدی خوراک) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول