اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم جزو سه استان کم خطر کرونایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، این استان را جزو سه استان کم خطر کشور در زمینه شیوع کرونا دانست.

قم جزو سه استان کم خطر کرونایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با ابراز نگرانی از جهش جدید ویروس کرونا بیان کرد: متأسفانه شاهد افزایش نسبی این ویروس جهش یافته در کشور هستیم، ویروسی که در برخی استان ها دیده شده و باید با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و همچنین رهگیری افراد مبتلا، از شیوع بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی افزود: متأسفانه باید گفت متوسط رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم، کاهشی نسبی را نشان می دهد که این امر حاصل برخی سهل پنداری ها و عادی انگاری ها درباره کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنان نگرانی از شیوع دوباره این ویروس در استان و آغاز پیک بعدی بویژه پیک زمستانی وجود دارد و از این رو همه باید هوشیار و مراقب باشند.

قدیر با اشاره به این که روند ایجاد شده و کنترل کرونا، تثبیت شده نیست تصریح کرد: اگرچه استان قم در شرایط فعلی در وضعیت آبی کرونایی یعنی وضعیت کم خطر قرار دارد، اما جدی گرفتن طرح محله محور شهید سلیمانی برای رهگیری بیماران احتمالی، اطرافیان آنان و ارائه خدمات مراقبتی و معیشتی به ایشان در کنار تلاش برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و مدیریت جامع و هوشمند تجمع ها و ترددها و البته تبلیغ ضرورت عدم عادی انگاری کرونا در بین مردم، سه سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان است که با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: محدودیت تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد، تأثیر مثبتی در جلوگیری از چرخش ویروس داشته است و امیدواریم این محدودیت حداقل تا پایان سال تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تأکید کرد: ما به عنوان متولی سلامت مردم، همواره تلاش داریم تا مسائل را به صورت شفاف بیان کنیم، هرچند ممکن است این شفاف سازی، گاهی نیز به برخی ناراحتی ها و گلایه ها بینجامد.

وی با ابراز خرسندی از قرار گرفتن قم در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی اذعان کرد: قم در حال حاضر در رتبه 30 بستری شدگان کرونا در بین 31 استان کشور قرار دارد و استان سی و یکم، سیستان و بلوچستان است.

قدیر همچنین اضافه کرد: استان قم در زمینه جانباختگان کرونایی نیز در بین 31 استان کشور در رتبه بیست و هفتم تا بیست و نهم جای دارد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول