اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتانه کتاب_۱۲۵| فاطمیه متفاوت با مرور سبک زندگی حضرت زهرا(س)

با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، شاید بسیاری‌ از ما به دنبال سبک زندگی آن بزرگوار باشیم، این روزها که روضه‌ها بیشتر به خانه‌ها و فضای مجازی محدود است، خوب است تا با بالا بردن معارف خود نسبت به حضرت، برای خود فاطمیه‌ای دیگر رقم بزنیم.

هفتانه کتاب_۱۲۵| فاطمیه متفاوت با مرور سبک زندگی حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، شاید بسیاری‌ دنبال سبک زندگی آن بزرگوار باشیم، این روزها که روضه‌ها بیشتر به خانه‌ها و فضای مجازی محدود است خوب است تا با بالا بردن معارف خود نسبت به حضرت، برای خود فاطمیه‌ای دیگر رقم بزنیم.

کتاب فاطمه علی است؛ نوشته علی قهرمانی، داستان‌هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) و امیرمؤمنان(ع) است که در چهار فصل تنظیم شده است؛ نویسنده از روایت‌های متقن از منابع شیعی و سنی، برهه‌هایی از زندگی این دو بزرگوار را بیرون کشیده و در قالب داستان‌های مؤثر به رخ مخاطب کشیده است.

فصل اول، با نام تولد دو نور به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می پردازد، در فصل دوم به نام پیوند دو دریا، ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم، در سومین فصل که داستان زندگی نام دارد، داستانک‌هایی از زندگی و سلوک ایشان موجود است و فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

خانه‌اش کوچک بود، اما پر از رونق و برکت. گاهی که همسرش در منزل نبود، خانه زهرا(س) محل نشست‌ها و مرکز گفتمان دین و زندگی می‌شد. با جمعی از زنان مدینه به گفت‌وگو می‌نشست. می‌آمدند تا از دختر پیامبر خرد و دانش زندگی بیاموزند. بعد از پرسش‌ها و پاسخ‌های فراوان همه سراپا گوش بودند. فاطمه(س) برای آن‌ها درسی می‌گفت که عمری در خانه با همسرش تمرین کرده بود:«بهترین شما کسی است که در رفتار با مردم نرم‌خوتر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین شما کسی است که با همسر خود مهربان و بخشنده باشد.»

در بخش دیگری از کتاب آمده است:

«بگو هیچ اجر و پاداشی برای ابلاغ رسالتم نمی‌خواهم، مگر دوست‌داشتن و نیکی به نزدیکانم.»

معنای آیه روشن بود: نیکی به خاندان و نزدیکان خاتم پیامبران.

با این حال بارها آمدند و از رسول خدا (ص) پرسیدند: «نزدیکان شما که محبت آن‌ها بر ما واجب است، چه کسانی هستند؟» در پاسخ می‌فرمود:«علی(ع) و فاطمه(س) و فرزندان فاطمه(ع)» و گاه این کلام را سه بار تکرار می‌کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول