اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت ۴۲ حزب و تشکل سیاسی در سمنان

‍ مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: اکنون ۴۲ حزب و تشکل سیاسی در قالب ۶۱ دفتر شهرستانی مشغول به فعالیت در استان سمنان هستند.

فعالیت ۴۲ حزب و تشکل سیاسی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی بعدازظهر امروز در جلسه خانه احزاب استان سمنان که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون ۴۲ حزب و تشکل سیاسی در قالب ۶۱ دفتر شهرستانی مشغول به فعالیت در سطح استان هستند.

وی افزود: احزاب و تشکل‌های سیاسی در هر کشور نشان‌دهنده توسعه سیاسی و فرهنگی آن کشور بوده و نقش مهمی در توسعه سیاسی هر کشور ایفا می‌کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه رسالت ما تقویت احزاب و تشکل‌های سیاسی است، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات ۱۴۰۰، امید است در گام دوم انقلاب، با حضور و فعالیت هر چه بیشتر احزاب و تشکل‌های سیاسی در سطوح مختلف، زمینه مشارکت گسترده مردم فراهم شود.

دانایی عنوان کرد: حضور فرهیختگان و نخبگان در احزاب و تشکل‌های سیاسی و استفاده از خرد جمعی و اخذ نظرات و پیشنهاد‌ها آنان در جمع‌بندی مسائل و مشکلات مردم و انعکاس آن‌ها به مسؤولان بسیار حائر اهمیت است.

 وی افزود: برنامه‌ریزی در جهت گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت‌های گروهی و تقویت روحیه تعاون، همکاری و تفاهم بین گروه‌های سیاسی، برگزاری همایش‌ها و جلسات مربوط به احزاب و گروه‌های سیاسی، برگزاری نشست مشترک بین مسؤولان احزاب و مسؤولان استان و کمک به حل مشکلات مردم و دفاع از حقوق احزاب ازجمله مهم‌ترین وظایف خانه احزاب است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: با توجه به تشکیل خانه احزاب کشور از سال ۷۹ باید عملکرد آن آسیب‌شناسی و نقاط ضعف و قوت آن مشخص و پیشنهاد‌هایی ارائه شود.

دانایی افزود: خانه احزاب در کشور و استان‌ها می‌تواند موجب تقویت خانه احزاب شده و راهکارهای جدیدی برای فعالیت‌های آتی آن‌ها ارائه شود.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها از بیستم اسفند الی بیست و ششم اسفندماه امسال و ثبت‌نام شوراهای اسلامی روستاها از شانزدهم فروردین تا بیست و دوم فروردین‌ماه سال آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول