اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش‌ ۸۰ درصد دانش‌آموزان سمنانی در شاد/ امور پرورشی تقویت شود

استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان این استان از آموزش‌ها در بستر شبکه شاد استفاده می‌کنند، گفت: نقش امور پرورشی در نظام آموزشی غیرحضوری جدید، بررسی، واکاوی و تقویت شود.

آموزش‌ ۸۰ درصد دانش‌آموزان سمنانی در شاد/ امور پرورشی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نقش امور پرورشی برای دانش‌آموزان در شرایط همه‌گیری کرونا و آموزش غیرحضوری، امری ضروری است و باید تقویت شود.

وی افزود: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، دانش‌آموزان به محیط‌هایی برای بازی، تحرک، پویایی، ارتباطات اجتماعی احتیاج دارند و این مهم دغدغه اصلی ما در بحث نظام آموزش و پرورش در استان سمنان است.

استاندار سمنان بیان کرد: علاوه بر اینکه نباید دانش‌آموزی به دلیل کمبود سخت‌افزاری، از ادامه تحصیل و دریافت آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری محروم شود، نیاز است تا نقش امور پرورشی نیز در نظام آموزشی غیرحضوری جدید، بررسی، واکاوی و تقویت شود و آموزش و پرورش استان با طراحی مدون و دقیق در این مسیر گام بردارد.

آشناگر گفت: اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان از آموزش‌ها در بستر شبکه شاد استفاده می‌کنند، امری بسیار مطلوب است و به‌مرور زمان مربیان و دانش‌آموزان آمادگی بیشتر و کامل‌تر برای این نوع از آموزش را پیدا می‌کنند و در ادامه مسیر باید با استفاده از تجربه‌های به‌دست‌آمده، کمبودها را شناسایی و در راستای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: نظام آموزش استان سمنان متناسب با استاندارهای کشور است؛ اما با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و با تقویت شاخص‌ها و استانداردها و تلاش این دانش‌آموزان بااستعداد، در آینده شاهد سکان‌داری این افتخارآفرینان در عرصه مدیریت کشور و همچنین قرار گرفتن آن‌ها در مسیر تبدیل‌ شدن به دانشمندان برجسته بین‌المللی و کشوری باشیم.

آشناگر با بیان اینکه در توسعه آموزش و پرورش، بدون مشارکت مردم توفیقی حاصل نمی‌شود، اضافه کرد: طرح «صد مدرسه، صد دبیرخانه» امری بسیار مطلوب در راستای ارتقای شاخص‌ها و استاندارهای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی است که استانداری سمنان نیز به‌صورت ویژه از این طرح حمایت کرده و متولی چند مدرسه است.

وی گفت: بازتوانی، افزایش تاب‌آوری اجتماعی و ارتقای دانش این دانش‌آموزان امری دارای اهمیت بسیار بالا است که می‌توان باور مفید بودن بین این افراد را تقویت کرد و این امر کمک‌حال سایر بخش‌های جامعه باشد؛ لازم است تا در این طرح به دنبال تحقق این موارد باشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری‌های استان با آموزش و پرورش بر اساس این بند از قانون منعقد شود تا آموزش و پرورش نیز با توجه به وضع شهرداری‌ها و درآمدهای آن‌ها، نسبت به دریافت سهم خود اقدام کرده و حتی از ظرفیت تهاتر برای سهولت در این امر استفاده کنند.

آشناگر افزود: آموزش و پرورش مکلف است تا در زمینه تعیین تکلیف تملک‌ها ورود کرده و با تعامل شهرداری‌ها، در کمترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کند.

توفیقات خوبی در جذب بازماندگان از تحصیل حاصل‌ شد

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امروز ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان با آغازین روز هفته شوراهای آموزش و پرورش مقارن شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته و در پنج جلسه قبلی عمده مصوبات شورای آموزش و پرورش استان سمنان با همراهی معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی، محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در بحث تغییر کاربری املاک مازاد آموزش و پرورش استان مشکلاتی وجود دارد که نیاز است با توجه ویژه استاندار سمنان، در این خصوص کارگشایی شده و با فروش املاک، مشکلات اعتباری موجود در آموزش و پرورش را کاهش دهد.

دستورانی گفت: در بحث جذب بی‌سوادان، کم‌سوادان و بازماندگان از تحصیل، توفیقات بسیار خوبی حاصل‌ شده که همچنان نیاز به جهد و تلاش بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ بدون تجربه مشابه در تاریخ آموزش و پرورش آغاز شد که با زیرساخت خوب در استان سمنان، مردم باسواد و حمایت‌های خوب استاندار سمنان و همت و همراهی و با وجود مشکلات، سال تحصیلی به‌صورت مطلوب در حال گذر، حرکت و تلاش و مجاهدت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز بر اساس ارزیابی‌ها، از روند اقدامات آموزش و پرورش در استان سمنان ابراز رضایت داشت.

وضع آموزش دانش‌آموزان رصد می‌شود

دستورانی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از دانش‌آموزان استان سمنان در شبکه شاد حضور دارند و از این لحاظ چهارمین استان در فضای مجازی هستیم.

وی بیان کرد: در قالب طرح «همراه همدل» و «لبخند رضایت»، یک‌هزار نفر از همکاران، روزانه با دانش‌آموز یا ولی دانش‌آموز تماس گرفته و وضع آموزشی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند که تاکنون بالغ‌بر ۱۵ هزار تماس برقرار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در بحث آموزش خانواده‌ها در شرایط جدید و آموزش مجازی، با حضور تعدادی از اساتید مجرب، دوره‌ها و جلسات آموزشی برای اولیای در بستر شبکه شاد اجرا شده و ۵۰ هزار نفر از اولیا از این آموزش‌ها استفاده کردند.

دستورانی بیان کرد: جشنواره «علمدار» با رویکرد پرداختن به شخصیت سردار دل‌ها و جشنواره «مهتاب در نور» با رویکرد عفاف و حجاب در استان سمنان برگزار شد که نسبت به جمعیت دانش‌آموزی، رتبه نخست را کسب کردیم.

وی گفت: استان سمنان، میزبان مسابقات کشوری قرآن در کشور شده است که یک بخش در بهمن‌ماه سال جاری و بخش اصلی نیز در مردادماه سال آتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در بخش تربیت ‌بدنی نیز با توجه به آغاز آموزش‌های مجازی و شیوع کرونا، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

دستورانی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و به دلیل همه‌گیری کرونا و کاهش حضور فیزیکی و تحرک، میزان چاقی دانش‌آموزان استان هشت درصد افزایش پیدا کرده که در طرح کوچ (کاهش وزن چاقی)، ۹۰ درصد دانش‌آموزان بررسی و قد و وزن آن‌ها در سامانه ثبت شده و مشاوره‌ها در حال انجام است.

وی گفت: در پنج درصد مدارس، بسته تحولی خوانا اجرا شده که در این طرح، ۱۵۰ مدرسه ابتدایی را مورد پوشش قرار دادیم؛ درست خواندن و نوشتن و درست صحبت کردن و گوش کردن، رویکرد اصلی این بسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در بحث حضور نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی در استان سمنان، در سال تحصیلی جدید و به‌واسطه شیوع کرونا، شاهد کاهش ۵۵ درصدی حضور نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی هستیم که اقداماتی برای اصلاح روند و تقویت و تشویق حضور در دوره‌های پیش‌دبستانی در حال انجام است.

خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند 

دستورانی گفت: برنامه‌ای به‌منظور خرید تبلت آموزشی برای ۱۲۶ دانش‌آموز نیازمند در استان سمنان تدوین شد و در دستور کار قرار گرفت که استاندار سمنان در بحث تخصیص ۵۰ درصد از اعتبار موردنیاز در این بخش، حمایت و مساعدت داشت.

وی افزود: با پیگیری‌ها و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان، ۵۰۰ تبلت از مرکز آمار کشور برای دانش‌آموزان نیازمند در استان برای ادامه تحصیل از طریق آموزش مجازی، اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در طرح «صد مدرسه، صد دبیرخانه»، پنج مدرسه استثنایی در استان، دبیرخانه ستاد فعالیت مشترک با پنج دستگاه اجرایی معین، مشخص می‌شود و این دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش کمبودها در مدارس معین خود می‌کوشند.

دستورانی گفت: بحث اجرای مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و همچنین تأمین هزینه و تجهیزات توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنائی این مدارس در این طرح هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول