اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش ۸۵ درصدی فوتی‌های کرونا در کردستان با اجرای طرح شهید سلیمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر به وضعیت امروز نگاه کنیم می‌بینیم که آمارها نسبت به یک ماه قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی بهبود یافته و موجب کاهش 82 درصدی تعداد بستری، 85 درصدی فوت و 77 درصدی تعداد بیماران شده است.

کاهش ۸۵ درصدی فوتی‌های کرونا در کردستان با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های مجری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کردستان که در سالن جلسات سپاه بیت‌المقدس برگزار شد، با بیان اینکه واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی تأییدیه بهداشت جهانی ندارند، اظهار کرد: از نظر استراتژیک واکسن‌های خارجی قابل اعتماد نیستند و در بیشتر مواقع برای تست بر روی ملت دیگر کشورها عرضه می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان سخنان رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونایی از انگلیس و امریکا را یک تصمیم استراتژیک دانست و گفت: این تصمیمات کاملا پایه علمی دارد و نباید در مقابل آن جبهه‌گیری شود.

وی افزود: هر کشوری باید متکی به خودش باشد و این را مطمئن باشید که هیچ کشور و دولت خارجی دلش به حال ایران نسوخته و نمی‌سوزد و ما باید از واکسن ایرانی کرونا حمایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: چگونه می‌توان به کشورهایی اعتماد کرد که در وضع تحریم‌های مختلف علیه ایران بیشترین نقش داشته‌اند و بعد از خرید واکسن خارجی چه تضمینی وجود دارد که آن را در اختیار ما قرار دهند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اطلاعاتی در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تا امروز توسط تیم‌های رهگیری بیش از 6 هزار نفر به صورت حضوری و 49 هزار نفر نیز به صورت تلفنی بررسی و کنترل شده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت 14 هزار تست از افراد مشکوک و در تماس با بیماران کرونایی انجام شده که 3 هزار و 711 مورد مثبت به ثبت رسیده و یک هزار و 332 نفر نیز در منازل ویزیت شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر به وضعیت امروز نگاه کنیم می‌بینیم که آمارها نسبت به یک ماه قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی بهبود یافته و 82 درصد کاهش بستری، 85 درصد کاهش فوت و 77 درصد کاهش تعداد بیماران را داشته‌ایم.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول