اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته یازدهم و ادامه هفته نهم| نبرد تیم‌های بحران زده و سلطان تساوی‌ها

روز جمعه ادامه مسابقات هفته یازدهم و نهم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود و در این روز تیم‌های بحران زده به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هفته یازدهم و ادامه هفته نهم| نبرد تیم‌های بحران زده و سلطان تساوی‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز جمعه ادامه هفته یازدهم و یک بازی معوقه از هفته نهم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود. البته پرسپولیس و استقلال دوشنبه آینده به مصاف حریفان خود خواهند رفت. 

نگاهی به مسابقات روز جمعه می‌اندازیم:

نساجی مازندران - ماشین سازی تبریز؛ نبرد بحران‌زده‌ها

این مسابقه معوقه از هفته نهم لیگ برتر است. دو تیم در کانون بحران نتیجه‌گیری قرار دارند. نساجی در 6 بازی اخیر خود 5 باخت داشته و این مسابقه طبق اعلام مدیران باشگاه آخرین فرصت وحید فاضلی سرمربی تیم است که اگر نتواند برنده شود باید با لیگ برتر و تیم نساجی خداحافظی کند. در آنسوی میدان هم ماشین سازی یکی از دو تیم بدون برد لیگ برتر است که با 3 امتیاز در قعر جدول قرار دارد. ماشین سازی برای بقا باید بتواند نوار باخت‌هایش را قطع کند.

برد در این بازی برای دو تیم و مربیانش از نان شب واجب‌تر است. مدیرعامل هر دو باشگاه نیز دیگر در سمت خود حضور ندارند. مدیرعامل نساجی استعفا کرده و علوی مدیرعامل ماشین سازی برکنار شده است. باید دید نبرد دو تیم بحران زده را کدام تیم می‌برد. ماشین سازی با 16 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. نساجی در صورت باخت ممکن است در همان رده چهاردهم باقی بماند.

سپاهان - پیکان تهران؛ جدال برای سوم شدن

زرد پوشان اصفهانی با دو تساوی پیاپی به مصاف پیکان می‌روند و تیم تهرانی با دو برد متوالی روانه نصف جهان شده است. این مسابقه جدال برای پله سوم جدول است البته به شرطی که برنده داشته باشد. مساوی باعث خواهد شد که شانس تیم‌های دیگر برای سوم شدن بالاتر برود. استقلال به لطف تفاضل گل بهتری که دارد خیالش فعلا بابت پله دوم جدول راحت است. 

مدیرعامل پیکان مدام می‌گوید تیمش از نظر هزینه جز سه تیم آخر جدول لیگ است و سپاهان اما بعید است چنین ادعایی داشته باشد. بازیکنان سپاهان مدام از رسیدن به قهرمانی در این فصل سخن می‌گویند و اگر آنها می‌خواهند دوباره به جام برسند باید خیلی خوب در نصف جهان پیکان سواری کنند.

سایپا - ذوب آهن اصفهان؛ تقابل سلطان تساوی‌ها

این مسابقه را هم می‌توان تقابل تیم‌های بحران زده نامید جایی که ذوب آهن بدون برد روی پله پانزدهم جدول لیگ ایستاده و سایپا هم هفت هفته است که رنگ برد را ندیده است.  دو تیم سلطان مساوی‌های لیگ بیستم هستند و هر کدام 7 بار مساوی کرده‌اند. هر دو تیم از تیم‌های صنعتی و با امکانات لیگ برتر محسوب می‌شوند که در این فصل شرایط بدی را تجربه می‌کنند. رحمان رضایی که مدام از داوری‌ها گلایه داشت بعد از تساوی دقیقه 90 مقابل آلومینیوم اراک در نشست خبری حاضر شد اما حرفی نزد! ابراهیم صادقی هم در این فصل بارها از داوری‌ها گلایه کرده است. تیم برنده این مسابقه می‌تواند از کانون بحران فاصله بگیرد.

آلومینیوم اراک - گل گهرسیرجان؛ بازگشت شاگردان قلعه‌نویی؟

گل‌گهرسیرجان بعد از چند هفته صدرنشینی به رده هشتم جدول سقوط کرده  و آلومینیوم اراک اما نسبت به ابتدای فصل روند بهتری را پیش گرفته است. گل‌گهر 14 امتیازی از نظر مالی و بازیکنان با کیفیت قابل مقایسه با آلومینیوم یازده امتیازی نیست با این حال گل‌گهر روز سختی را در اراک تجربه خواهد کرد. آلومینیوم حریف سختکوشی است که در دیدار با ذوب آهن در ثانیه‌های آخر از شکست خانگی فرار کرد. گل گهرسیرجان اما در این روزها با جذب مرتضی تبریزی خط حمله خود را تقویت کرده است.

هر دو تیم به استقلال باخته‌اند ولی هر دو تیم معتقدند مقابل آبی پوشان پایتخت بدشانس بودند و با اشتباه‌های داوری بازنده شدند.

اسامی داوران:

*جمعه  ۲۶ دی ۹۹ معوقه هفته نهم

نساجی قائمشهر – ماشین سازی تبریز

میثم حیدری – حمید سبحانی -  علیرضا مرادی –رضا حیدری   

کمک داور اضافی ۱ و ۲ : حامد سیری – محمد رضا مهرگان     

ناظر: ابوطالب طاهریان     

فولاد مبارکه سپاهان- پیکان تهران    

روح اله شریفی – علیرضا ایلدروم – محمد راهی – سیاوش باقر نژاد  

کمک داور اضافی ۱و۲ : یاسر همرنگ – وحید صالحی       

ناظر: نادر جعفری     

سایپا تهران – ذوب آهن اصفهان   

رضا عادل – مهدی عالیقدر – حمید رضا کنعانی – حمید رضا آذرنیاد     

کمک داور اضافی ۱و۲: سعید رحیمی مقدم – مجید محمدی   

ناظر: علیرضا یزدانی  

آلومینیوم اراک – گل گهر سیرجان   

علی صفایی – محمد عطایی – مهدی الوندی – مرتضی سلمان نژاد   

کمک داور اضافی ۱و ۲: محمد حسین ترابیان – مهدی اجاقی    

 ناظر: اسماعیل صفیری  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول