اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انقلابی بودن با ولایت‌مداری هویت می‌یابد

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلابی بودن بدون عشق به ولایت و ولایتمداری معنا و مفهومی ندارد.

انقلابی بودن با ولایت‌مداری هویت می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری  عصر امروز در آئین اربعین شهادت فرمانده مدافع حرم سرلشکر پاسدار عبدالرسول استوار محمودآبادی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و عده کثیری از مردم موحد و مقام های استانی برگزار شد، اظهار داشت: حفظ روحیه جهادی خالصانه و مستمر در تمام طول عمر و در قالب توجه همزمام به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از ویژگی‌های  بارز  سرلشکر شهید عبدالرسول استوار است. به گونه ای که این انقلابیِ ولایی هر زمان فعالیت های امنیتی و جنگ سخت ایشان قدری سبک تر می شد یا حتی وقتی به مدت چند روز از ماموریت سوریه باز می گشتند، سریعا به یک فعالیت مهم فرهنگی یا اجتماعی مشغول می شدند. این ویژگی در کمتر افرادی قابل مشاهده است که هم مرد میدان نظامی و امنیتی باشد و هم دغدغه بسیاری در امور فرهنگی ابراز نماید.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی و به ویژه کربلای ۴ و  ۵ ، شهید استوار همانند دیگر رزمندگان حضور مهم و تاثیرگذاری از جمله شکستن دژ مستحکم شلمچه داشت و این روحیه سلحشوری وی باعث شده بود که مانند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از مدافعان حرم نام نیک خود را بر جای بگذارد.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشور به علت عدم زمینه سازی برای نقش آفرینی توده و عامه مردم در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، هر جا مردم مانند شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس، بحران های امنیتی دهه های قبل، سیل چند سال اخیر و همچنین بیماری کرونا فعالانه وارد میدان شدند موفق شدیم. الان هم اگر مردم وارد نقش آفرینی های موثر در موضوعات و مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی بشوند که حتی در محله ومحدوده جغرافیایی زندگی خودشان با آن روبرو هستند، همه مشکلات برطرف خواهد شد. 

سردار جعفری با بیان اینکه از سال 97، رهبر انقلاب مستقیما از جوانان مطالبه کرده اند که وارد میدان نقش آفرینی مردمی شده و مردم را با خود همراه کنند، افزود: خداوند متعال و شهیدان عزیز، از ما انتظار نصرت دین خدا را دارند که با این نقش آفرینی های موثر مردمی و راهنمایی و القائات شهیدان به عنوان موجودات زنده ای که از طرف خداوند متعال ماموریت رسیدگی به جامعه مومنین و بسط معنویت در بین ایشان را دارند، انشاالله نصرت دین خدا محقق شده و به هدف انقلاب یعنی جامعه سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نائل خواهیم شد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) بیان کرد: در گام اول انقلاب بیشتر درگیر مقابله با تهدید‌های دفاعی، رفع فتنه و اقدامات سلبی در برابر نا امنی‌ها بوده ایم و به برکت خون شهدا در ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی با تثبیت و تشکیل نظام اسلامی شاهد موفقیت در این عرصه ها، کسب قدرت دفاعی و نیز ایستادگی در برابر فناوری تسلیحات نظامی آمریکا، ماجراهای داعش و نقشه های شوم اسرائیل غاصب هستیم. اما اکنون در گام دوم،  مسئله ما و جهاد ما در جنگ نرم و در مقابله با دشمنان و مخالفان داخلی است و بنابر همین است که نقش آفرینی های فرهنگی و اجتماعی ضرورت پیدا میکنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول