اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

16 هزار دانش‌آموز آستارایی در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند

احراز هویت 16 هزار دانش‌آموز در سامانه پیام‌رسان شاد، وضعیت کرونایی آستارا هم‌چنان نارنجی است، شناسایی و اهدای تلفن همراه و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند ازجمله مباحث مطرح‌شده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بود.

16 هزار دانش‌آموز آستارایی در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرماندار شهرستان آستارا عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: آموزش و پرورش یک بحث ریشه‌ای و حساس در هر کشوری بوده و نیروی انسانی کارآمد از دلایل پیشرفت جوامع انسانی است.

عباس صابر با بیان اینکه در دنیا به بحث آموزش و پرورش به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌شود، تصریح کرد: نگاه کشور در سال‌های اخیر نسبت به مباحث آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تغییر پیدا کرده و چاره‌ای جزء توجه به آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری، استانی و شهرستانی داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش درخصوص بازگشایی مدارس در وضعیت‌های آبی و زرد افزود: وضعیت این شهرستان طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان نارنجی بوده که در صورت تغییر وضعیت، مراتب به خانواده‌ها و فرهنگیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن‌قدردانی از اقدام آموزش و پرورش و خیرین در اهدای تبلت و تلفن‌همراه به دانش‌آموزان نیازمند تصریح کرد: از کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی انتظار داریم در شناسایی و اهدای تبلت و تلفن‌همراه به دانش‌آموزان نیازمند با آموزش و پرورش همکاری کند.

 

۱۶ هزار دانش‌آموز آستارایی در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری آموزش و پرورش را یک دستگاه گسترده دانست و اظهار کرد: رسالت خطیر فرهنگیان در سنگر تعلیم و تربیت پرورش انسان برای اداره کشور و ساختن فردایی بهتر است.

سید سجاد موسوی بازگشایی مدارس را در وضعیت‌های آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از روش گروه‌بندی دانست و تصریح کرد: در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا آماده بازگشایی مدارس هستیم و دراین‌خصوص مدیران مدارس توجیه شده‌اند.

وی تعداد دانش‌آموزان احراز هویت‌شده در سامانه پیام‌رسان شاد را 16 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی دانست و افزود: از جمعیت دانش‌آموزی شهرستان آستارا یک‌هزار و 200 نفر به دلیل نبود زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی از آموزش مجازی محروم هستند که درس‌نامه خودآموز در بین آن‌ها توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد مدیران و فرهنگیان احراز هویت‌شده در سامانه پیام‌رسان شاد را به ترتیب ۱۵۱ مدیر و یک‌هزار و ۶۰۰ فرهنگی دانست و بیان کرد: نیروهای ستادی و سرگروه‌های آموزشی با عضویت در کلاس‌های مجازی مدارس، روند آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا افتتاح دو واحد آموزشی در روستاهای تله‌خان و شیری‌حیاطی، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تجلیل از فعالین امر آموزش در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه انقلاب و نواخته شدن زنگ انقلاب را ازجمله برنامه‌های امسال ایام‌الله گرامی‌داشت دهه فجر دانست.

فرید بصیری‌مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: از ۱۵ شهریور تاکنون ۱۵ دانش‌آموز به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده است که خو‌شبختانه حال همه آن‌ها خوب بوده و به آغوش خانواده برگشته‌اند.

 

به گزارش فارس، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا به مناسبت 26 دی ماه سال‌روز تصویب قانون شوراها، سه تن از مدافعان سلامت به نام‌های فرید بصیری‌مقدم، فرانک کارجویان و یاسر شیرزاد و سه تن از مدیران مدارس به نام‌های الهام اصغری، یعثوب دهسرایی و سید مسلم موسوی موردتجلیل قرار گرفتند.

نظارت بر شیوه‌های آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در پیام‌رسان شاد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات و مدارس، اختصاص بیلیبورد جهت تبلیغات محیطی طرح یاری‌گران زندگی از دیگر مباحث موردطرح در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بود.

انتهای پیام /۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول