اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خرید توافقی کلزا در قالب کشاورزی قراردادی در آذربایجان‌شرقی

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از خرید توافقی کلزا در قالب کشاورزی قراردادی در استان خبر داد.

خرید توافقی کلزا در قالب کشاورزی قراردادی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی اکبر نژادرضا  اظهار داشت: به همت تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی برای اولین بار قرارداد خرید توافقی دانه روغنی کلزا به میزان 3 هزار تا 4 هزار تن مابین اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی تبریز با شرکت طبیعت سبز پارس کهن در قالب کشاورزی قراردادی منعقد شد.

وی افزود: این میزان دانه روغنی کلزا  در سال زراعی جاری ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی دولت خریداری خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان افزود: علاوه بر خرید کلزا به قیمت بالاتر از خرید تضمینی دولت و به منظور حمایت از کشاورزان استان، تسهیلات دیگری در قالب کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده است که تامین سرمایه در گردش جهت تهیه نهاده های کشاورزی دوره داشت و قبل از برداشت، حداکثر تا ۴۰ درصد بهای محصول در مقاطع حین داشت و قبل از برداشت برای کشاورزان از مزایای مطلوب این طرح است.

وی گفت: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان، کلزاکاران استان با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی تبریز می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، مقدمات اجرای کشاورزی قراردادی برای محصولات نخود و عدس در  کشت بهاره سال ۱۴۰۰ نیز آماده و اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی تبریز گام های حمایتی مهمی در این راستا بر خواهد داشت.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول