اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پلمب ۱۰ تجهیز شهربازی گلستان به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان از بازرسی ۲۲۸ تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی استان و پلمب ۱۰ تجهیز به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

پلمب ۱۰ تجهیز شهربازی گلستان به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، مهدیس مسیبی اظهار کرد: طی ۹ ماهه گذشته تعداد ۱۴ بازدید نیز توسط شرکت‌های بازرسی فنی از شهربازی‌های استان انجام گرفت.
وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، تصریح  کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.
مسیبی اظهار داشت: اگرچه به واسطه شیوع ویروس کرونا اکثر شهربازی‌های استان از ابتدای سال تعطیل بوده‌اند، اما تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده‌اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند، زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد که این مهم، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می‌طلبد.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هرگونه موارد تخلف را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ و شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان برای رسیدگی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول