اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وداع مادرشهید اسلامشهری با فرزندش بعد از ۳۳ سال

مادر و اعضای خانواده شهید حشمت اله عسگری بعد از ۳۳ سال با پیکر این شهید تازه تفحص شده در معراج شهدا دیدار و وداع کردند.

وداع مادرشهید اسلامشهری با فرزندش بعد از ۳۳ سال

سرهنگ هادی ایلکا فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: مادر و اعضای خانواده شهید تازه تفحص شده حشمت اله عسگری بعد از ۳۳ سال چشم انتظاری با حضور در معراج الشهداء، باپیکر مطهر این شهید دیدار و وداع کردند.

وی گفت: پیکر مطهر شهید جاویدالاثر حشمت اله عسگری  که به تازگی در تفحص‌های انجام شده در منطقه عملیاتی شلمچه شناسایی شده، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور همرزمان شهید، یادگاران دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در شهرستان تشییع و در گلزار شهدای امامزاده عقیل(ع) خاکسپاری می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر با بیان اینکه مقدمات برگزاری مراسم تشییع این شهید بزرگوار مهیا شده  تأکید کرد: در سالروز شهادت بانوی دو عالم و دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) مقارن ساعت ۱۰ صبح پیکر شهید عسگری از مقابل سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر به سمت گلزار شهدای امامزاده عقیل(ع) تشییع و در جوار دیگر شهدای این شهرستان و در آغوش پدر شهید در منزل ابدی جا خواهد گرفت.

سرهنگ ایلکا با اشاره به این که زنده نگه داشتن یاد شهدا، زنده نگهداشتن ارزش های انقلاب است، خاطرنشان کرد: با رجعت پیکر شهید عسگری بعد از ۳۳ سال دوری ازخانواده، بار دیگر فضای شهرستان اسلامشهر با عطر و بوی شهدای دوران دفاع مقدس عطرآگین و آکنده شده و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران این سرزمین در اذهان مردم انقلابی و شهید پرور اسلامشهر زنده می‌شود.

به گزارش فارس، شهید حشمت اله عسگری فرزند قدرت‌اله که در تاریخ اول فروردین ۱۳۴۸ در یک خانواده مذهبی در شهرستان اراک دیده به جهان گشود در تاریخ اول فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید و دیده از جهان پرگشود.

شهید عسگری در نخستین اعزام خوداز استان مرکزی در سال ۶۴ به مناطق عملیاتی غرب کشور  و کردستان اعزام شد و در آخرین اعزام در اواخر سال ۶۵ از سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر به خط مقدم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی عزیمت و در  فروردین ماه سال ۱۳۶۶ درعملیات کربلای ۸ در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و حالا بعد از ۳۳ سال و نه ماه چشم انتظاری با شناسایی توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهرش به شهرستان اسلامشهر  بازمی‌گردد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول