اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح استیضاح مجدد ترامپ تصویب شد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح مجدد رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد تا او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود.

طرح استیضاح مجدد ترامپ تصویب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، قانونگذاران ایالات متحده با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کردند.

در میان رأی‌دهندگان مثبت به طرح استیضاح ترامپ، ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و هم‌حزبی ترامپ نیز دیده می‌شود.

بدین‌ترتیب ترامپ به اولین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد که برای دومین بار در زمان حضورش در کاخ سفید استیضاح می‌شود. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، نیمی از جلسات رأی‌گیری استیضاح رؤسای جمهور آمریکا، مربوط به ترامپ است.

طرح استیضاح ترامپ اکنون به مجلس سنای آمریکا فرستاده می‌شود تا در جلسه‌ای بعد از بیان استدلال‌های سناتورهای آمریکایی، دوباره به رأی گذاشته شود.

 

 

 بدون رأی مجلس سنا این طرح بی‌اثر خواهد بود و در صورتی که سناتورهای آمریکایی رأی مثبت کافی دهند، ترامپ استیضاح و برکنار خواهد شد.

دلیل استیضاح ترامپ در این طرح، تخلفات و جرائم سنگین مبنی بر تشویق هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا عنوان شده است.

«رشیده طلیب» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این جلسه گفت: «کسانی که خشونت در کنگره را ترویج و تحریک می‌کنند، حق ندارند درباره اتحاد صحبت کنند. بعد از این کودتا، ما نباید اجازه دهیم دروغ‌ها ادامه پیدا کند و باید رئیس‌جمهور (ترامپ) را برکنار کنیم».

«میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا در این باره گفته است: «هنوز تصمیم نهایی خود را درباره چگونگی رأی‌دادن [به استیضاح ترامپ] اتخاذ نکرده‌ام و قصد دارم به استدلال‌های قانونی که قرار است در سنا ارائه شود، گوش کنم».

 «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این جلسه، ترامپ را خطری آشکار علیه این کشور توصیف کرد و گفت که او باید از قدرت کنار رود. (جزئیات بیشتر)

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تاریخ بیستم ژانویه، چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نخواهد شد و او ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است که احتمال رأی‌گیری در این مجلس پیش از مراسم تحلیف پایین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول