اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهبر جمهوری‌خواهان سنا، احتمال عزل ترامپ پیش از تحلیف بایدن را رد کرد

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با رد احتمال استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور آمریکا پیش از تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گفت این فرایندی وقت‌گیر است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که پیش از بیستم ژانویه انجام شود.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا، احتمال عزل ترامپ پیش از تحلیف بایدن را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای ایالات متحده می‌گوید احتمال برکناری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور از طریق استیضاح، پیش از تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب را رد کرد.

مک‌کانل بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای بعد از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «کوچکترین شانسی برای بررسی جدی استیضاح [و برکناری] ترامپ در مجلس سنا پیش از تحلیف بایدن وجود ندارد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در این باره توضیح داد که فرایند بررسی طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا، با اولین جلسه معمول سناتورها بعد از دریافت طرح از سوی مجلس نمایندگان شروع می‌شود.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفت: «مجلس سنا در تاریخش سه بار جلسات استیضاح رؤسای جمهور را برگزار کرده است. آن جلسات به ترتیب ۸۳ روز، ۳۷ روز و ۲۱ روز طول کشیدند. حتی اگر سنا روند بررسی را همین هفته شروع کرده و پیش برود، هیچ حکم نهایی تا زمانی که دوره ترامپ به پایان برسد، صادر نخواهد شد».

مک‌کانل اضافه کرد: «این تصمیمی نیست که من بگیرم، واقعیت است. شخص رئیس‌جمهور منتخب نیز هفته قبل گفت که تحلیف او در تاریخ بیستم ژانویه، سریعترین مسیر برای اعمال هرگونه تغییر در ریاست‌جمهوری است».

وی در اظهاراتی که بیشتر شبیه بهانه آوردن برای عدم آغاز روند استیضاح ترامپ در مجلس سنا بود، گفت: «معتقدم که به نفع کشور ماست که کنگره و شاخه اجرایی (نظام آمریکا) هفت روز آینده را کاملا روی تسهیل اجرای تحلیف ایمن و انتقال منظم قدرت به دولت بایدن بگذراند».

بامداد امروز بود که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد تا او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود. (جزئیات بیشتر)

مراسم تحلیف بایدن در تاریخ بیستم ژانویه، چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نخواهد شد و او ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است که احتمال رأی‌گیری در این مجلس پیش از مراسم تحلیف پایین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول