اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

احیای واحد تولید خوراک دام و طیور«ایوان» بعد از ۴ سال / اشتغالزایی برای 35 نفر

تولید کننده ایوانی با حمایت جهاد کشاورزی و خیرین، توانسته کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور که بعد از ۴ سال غیر فعال بوده را به چرخه تولید بازگرداند و برای 35 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

احیای واحد تولید خوراک دام و طیور«ایوان» بعد  از ۴ سال / اشتغالزایی برای 35 نفر

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: حمایت از تولیدات و تولید کنندگان کارآفرین می‌تواند به پویایی و رونق‌بخشی تولید و صنعت کمک کند و زمینه را برای افزایش اشتغال و بهبود کسب‌وکار در جامعه فراهم آورد و در نهایت موجب بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی شود.

افزایش جوانان بیکار تحصیل‌کرده، امروزه به عنوان یکی از معضلات اصلی جامعه شناخته می‌شود و در این راستا اشتغال زایی و فعال کردن واحدهای تولیدی کار آفرین و یا به عبارتی کارآفرینی و توسعه آن به یکی از دغدغه‎های مسوولان برای حل این معضل تبدیل شده است.

استفاده از توانایی‎ها و استعدادهای خلاق برای تولید، در عرصه‎های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط بهترین‌ها در دنیا به تصدیق همگان به دلیل داشتن ثروت نیست؛ بلکه این افراد با پاسخ به توانایی درونی و خود باوری به این جایگاه دست یافته‌اند.

در ایران اسلامی واحدهای کار آفرینی زیادی اقدام به فعالیت کرده و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند این در حالی است تنها راه نجات حوزه اقتصادی و تولید و مباحث صنعت در حقیقت رفع موانع موجود در فرآیندهای اداری و حذف قوانین دست و پا گیر راه کارآفرینان عرصه تولیدی است.

در این راستا صنعت دام و طیور یکی از چرخه‌های اصلی تامین پروتئینی کشور است و با توجه به سرانه مصرف داخلی؛ تولید دامی، فرآورده‌های دامی و لبنی جزئی از چرخه مهم اقتصادی و صنعت کشاورزی و دامپروری کشور قرار می‌گیرد.

حال تولید کننده ایوانی با داشتن کوهی از اراده و با دست و پنجه نرم کردن مشکلات از مسیر توسعه و کمک به شعار سال جهش تولید دست بر نداشته و کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور که بعد از ۴ سال غیر فعال بوده را با حمایت جهاد کشاورزی و خیرین به چرخه تولید بازگردانده است.

تولید ماهانه 250 تن کنسانتره پرواری و شیری

نورالله منصوری تولید کننده خوراک دام و طیور در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از سال ۹۵ شروع به راه اندازی کارگاه خوراک دام و طیور کردم و توانسته‌ام اکنون برای ۵ نفر به صورت مستقیم و حدود ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنم. 

وی افزود: ماهانه ۲۵۰ تن کنسانتره پرواری و شیری تولید می‌کنم؛ همچنین عمده صادرات ما به تمامی استان‌ها است و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط حاکم بر جامعه در وضعیت مطلوبی نیستیم. 

این تولید کننده خوراک دام و طیور تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات فراوان خوراک دام و طیور و قاچاق نهاده‌های دامی ۴ سال این کارگاه تعطیل شد و هم اکنون  با حمایت جهاد کشاورزی، خیرین و فرماندار ایوان این کارگاه دوباره به چرخه تولید بازگشت.

بعد از 4 سال بیکاری دوباره مشغول به کار شدم

سیف‌الله غلامی یکی از کارگران این کارگاه نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: چند سالی بود که از کار خود بیکار شده بودم و در وضعیت مناسبی قرار نداشتم که به لطف خدا با بازگشت دوباره این کارگاه هم اکنون لقمه نانی را برای خانواده‌ام فراهم می‌کنم. 

وی افزود: تقویت کارگاه‌های کوچک و حمایت دولت و به‌ویژه بانک‌ها می‌تواند علاوه بر رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و طبعا رونق بازار اقتصادی شود و امروز چیزی که سال‌ها اقتصاد ایران را با شوک روبرو ساخته، فقدان همبستگی ملی است.

غلامی بیان کرد: دولت و مسوولین ارشد می‌توانند کارگاه‌های نیمه تعطیل را دوباره به چرخه تولید بازگردانند که تنها راه برون رفت این مشکلات پیشرو، توجه و حل دغدغه‌های تولید کنندگان است.

وجود دو واحد تولید خوراک دام و طیور غیر فعال در استان

محمد اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۸ واحد تولید خوراک دام و طیور در سطح استان فعال و تعداد 2 واحد غیر فعال داریم.

وی افزود: 4 واحد نیز  در حال اخد تسهیلات با پیشرفت ۸۰ درصد و  2 واحد هم در حال عقد قرارداد بانکی هستند؛ مجموع ظرفیت واحدهای فعال ۱۵۰ هزار تن و ۳۰ هزار هم در آینده نزدیک به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: در حال حاضر در  این واحدها بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم  اشتغال دارند و در حال حاضر صادرات کنسانتره به خارج از استان و یا کشور به دلیل کمبود مواد اولیه وجود ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: از جمله خدمات ارایه شده به این واحدها شامل تامین سرمایه در گردش و تسهیلات توسعه‌ای و تامین خوراک اولیه از محل سامانه بازارگاه توسط معاونت امور دام برای واحدهای فعال است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول