اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: مهاجمان به کنگره آمریکا، مجازات می‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ضمن محکوم کردن خشونت هواداران خودش در حمله به ساختمان کنگره، گفت کسانی که در این تهاجم دخیل بودند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

ترامپ: مهاجمان به کنگره آمریکا، مجازات می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در پیامی ویدئویی تاکید کرد مهاجمان به ساختمان کنگره در هفته قبل، مجازات خواهند شد.

ترامپ در این پیام که بامداد پنجشنبه و بعد از تصویب طرح استیضاح خود در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد، گفت: «تهاجم به کنگره ایالات متحده، به قلب جمهوری ما حمله کرد. این حمله میلیون‌ها آمریکایی را خشمگین و وحشت‌زده کرد. میخواهم بسیار شفاف باشم، من صراحتاََ خشونتی را که هفته قبل شاهدش بودیم، محکوم می‌کنم».

وی ضمن بیان اینکه خشونت و یاغی‌گری هیچ جایی در آمریکا ندارد، اظهار داشت: «خشونت اوباش، مخالف هر چیزی است که من به آن باور دارم و مخالف هر چیزی است که جنبش ما داعیه‌دار آن است. هیچکدام از طرفداران واقعی من نمی‌توانند هرگز خشونت سیاسی را تایید کنند. هیچ طرفدار واقعی من نمی‌تواند هرگز به اجرای قانون بی‌اعتنایی کند. هیچ طرفدار واقعی من هرگز نمی‌تواند شهروندان خود را تهدید کرده یا آزاد دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا با لحنی کاملا متفاوت نسبت به اظهارات گذشته و بدون تکرار ادعای وقوع تقلب در انتخابات، افزود: «اگر شما هر کدام از این کارها را انجام دهید، از جنبش ما حمای نکرده‌اید، بلکه به آن حمله کرده‌اید. شما به کشور ما حمله می‌کنید. ما نمی‌توانیم این را تحمل کنیم».

ترامپ بدون کوچکترین اشاره‌ای به تصویب طرح استیضاح خود، خواستار توقف خشونت‌ها شده و گفت: «چه راست باشید، چه چپ، چه دموکرات، چه جمهوری‌خواه، هیچوقت توجیهی برای خشونت وجود ندارد. کسانی که در حمله هفته گذشته دخیل بودند، به دست عدالت سپرده می‌شوند».

وی ضمن اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی تدارک تظاهرات‌های دیگر طی روزهای آینده در سراسر آمریکا، تصریح کرد: «سرویس مخفی درباره تهدیدهای احتمالی به من گزارش داده است... همه باید به قوانین احترام گذاشته و به آن عمل کنند. به سازمان‌های فدرال دستور دادم که از تمام منابع موجود برای حفظ نظم استفاده کنند».

ترامپ به‌صورت غیرمستقیم درباره مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز اظهار داشت: «در واشنگتن دی‌سی، هزاران عضو گارد ملی را برای تأمین امنیت شهر مستقر می‌کنیم تا مطمئن شویم انتقال قدرت با ایمنی و بدون حادثه انجام شود».

تلاش رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای نشان دادن چهره‌ای حامی قانون و مخالف حمله به کنگره در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرح استیضاح او را با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف تصویب کرد تا به به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود. (جزئیات بیشتر)

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول