اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فدراسیون علاقه‌ای به VAR ملی ندارد/ مهر تأیید فیفا بر طرح کلی کمک داور ویدئویی ایرانی

مخترع اصفهانی گفت: علی‌رغم بی‌میلی مسؤولان فدراسیون فوتبال به VAR به دنبال این بودم که این طرح به شکل ملی و در کشور عزیزمان اجرا شود؛ طرح کلی این سیستم را به فیفا ارائه دادیم و همچنین مورد تأیید آنان نیز قرار گرفت.

فدراسیون علاقه‌ای به VAR ملی ندارد/ مهر تأیید فیفا بر طرح کلی کمک داور ویدئویی ایرانی

هدایت سفید دشتی، مخترع سیستم کمک داور ویدئویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان، پیرامون طراحی این سیستم اظهار داشت: فاز ابتدایی این طرح که آنالیز داوری بود سال ۹۷ آغاز شد، با هم‌فکری فغانی داور بین‌المللی کشور مقرر شد تعدادی دوربین در سطح بالایی ورزشگاه نصب شود تا بتوانیم به صورت سه بعدی داور مسابقه را اسکن کنیم و بتوانیم این موضوع رو بررسی کنیم.

این مخترع اصفهانی ادامه داد: در این بین آنالیز و پارامترهای جدیدی مد نظر ما قرار داشت که حتی در فیفا نیز این پارامترها موجود نبود، در ادامه به این نتیجه رسیدم که هسته مرکزی آنالیز ما با سیستم VAR یکی است از همین رو به این سمت رفتیم که این کار را به صورت علمی با یک تیم حرفه‌ای و جوان عملی کنیم؛ در ابتدا نامه نگاری‌های مختلفی با فدراسیون انجام شد ولیکن سئول‌نشینان تمایل خاصی به این موضوع نشان ندادند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم بی‌میلی مسؤولان فدراسیون فوتبال به این موضوع به دنبال این بودم که این طرح به شکل ملی و در کشور عزیزمان اجرا شود؛ طرح کلی این سیستم را به فیفا ارائه دادیم و همچنین مورد تأیید آنان نیز قرار گرفت؛ از لحاظ سخت‌افزاری هیچ امکاناتی از جانب فدراسیون به ما ارائه نشد و حتی به‌ دنبال این بودند که حتی سود مالی از این طرح داشته باشند.

سفید‌دشتی در خصوص حمایت‌های فیفا از طرح کمک داور ویدئویی ایرانی افزود: پس از تأیید کلیات این طرح توسط فیفا، متظر هستیم تا بتوانی مراحل احداث و راه‌اندازی این سیستم را در یک ورزشگاه کشور داشته باشیم و بتوانیم تأیید نهایی را از فیفا دریافت کنیم، ورزشگاه فولاد آرنا یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای اجرا این طرح است و منتظر چراغ سبز مسؤولان و معرفی ما به مدیران باشگاه‌ها هستیم؛ به نظرم گره حل مشکلات و راه‌اندازی این سیستم بومی مفید در کشور این است که حمایت باشگاه را داشته باشیم و بتوانیم از این طرح ملی در کشور بهره‌برداری کنیم.

مخترع اصفهانی در خصوص مزیت‌های سیستم کمک داور ویدئویی ایرانی نسبت به نسخه‌های خارجی تشریح کرد: نو‌آوری‌های جدیدی در این سیستم ایجاد کردیم همچنین نسخه ایرانی ارزان‌تر از نسخه خارجی است و در بحث پشتیبانی نیز بسیار قوی‌تر از شرکت‌های خارجی ظاهر خواهیم شد؛ یک طرح دیگری که مد نظر داریم این است که چنانچه تیمی به رده‌های پایین‌تر از تحت پوشش این سیستم سقوط کرد با تیم‌های تازه صعود کرده قراردادی را امضا کند تا در کمترین زمان بتوانیم سیستم را در ورزشگاه تیم تازه صعود کرده، نصب کنیم همچنین شفافیت مالی نیز سرلوحه کار ما است.

وی در پایان گفت: این سیستم به شکل وطنی و به ارزش ریالی در کشور موجود و قابل بهره‌برداری است و امیدوارم که این طرح ملی هرچه زودتر در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ر۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول