اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیوان «اشعار و نکته‌های ماندگار» در کابل رونمایی شد

مجموعه شعر «دیوان و نکته‌های ماندگار هاشمی» اثر جدید نویسنده و شاعر افغانستانی با حضور مقامات دولتی و برخی از فعالان فرهنگی این کشور در کابل رونمایی شد.

دیوان «اشعار و نکته‌های ماندگار» در کابل رونمایی شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مجموعه شعری با عنوان «دیوان و نکته‌های ماندگار هاشمی» که دارای ۶۰۰ صفحه است، عصر روز گذشته (چهارشنبه، ۲۴ دی) در کابل رونمایی شد.

این دیوان از «سیدحشمت‌الله هاشمی»، شاعر و نویسنده‌ افغانستان است که جلد نخست آن حاوی ۲۵۰ غزل و ۳۰۰ نکته‌ ادبی و انگیزشی است.

در مراسم رونمایی این اثر ادبی که در تالار وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برگزار شده بود، شماری از مقامات دولتی، فرهنگیان و اساتید دانشگاه حضور یافتند.

سیده مژگان مصطفوی، معاون گردشگری و مالی وزارت اطلاعات و فرهنگ رونمایی این اثر ادبی را یک دستاورد بزرگ علمی عنوان کرد و آن را به جامعه ادبی افغانستان تبریک گفت.

هاشمی از شاعران و نویسندگان افغانستان می‌باشد و قرار است که جلد دوم این دیوان نیز بزودی چاپ شود.

این در حالی است که فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در افغانستان بسیار کمرنگ بوده و توجهی چندان در این زمینه صورت نگرفته است.

بسیاری از شاعران و نویسندگان افغانستانی به دلیل نبود زمینه مناسب جهت فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در خارج از این کشور به سر می‌برند.

جامعه ادبی افغانستان همواره از بی‌توجهی دولت این کشور نسبت به رشد کارکردها و فعالیت‌های ادبی در افغانستان شکایت داشته و از وضعیت جاری انتقاد کرده‌است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول