اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مراجعه ۱۷ هزار نفر برای اهداء خون در خراسان شمالی/کاهش ۹ درصدی مراجعات

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به مراجعه ۱۷ هزار و ۵۹۸ نفر در ۹ ماه امسال برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۹.۴۵ درصد کاهش یافته است.

مراجعه ۱۷ هزار نفر برای اهداء خون در خراسان شمالی/کاهش ۹ درصدی مراجعات

حسین زارع در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۵۹۸ نفر در ۹ ماه امسال برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خون‌گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴هزار و ۱۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه از این بین ۱۰۰۰ نفر از مراجعه کنندگان را خانم ها تشکیل دادند، افزود: ۲ هزار و ۵۷۷ نفر از اهدا کنندگان بار اول و ۸ هزار و ۱۶۱ نفر اهداکننده مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: در حال حاضر شاخص اهدای خون ۸۰.۴۵ درصد و شاخص اهدای مستمر ۵۷.۶۴ درصد و شاخص جذب بار اول ۱۸.۲۰ درصد است که تعداد مراجعه کنندگان در این مدت در مقایسه با سال گذشته ۹.۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: اهدای خون در این بازه زمانی در مقایسه با سال پیش از آن ۰.۱۹ درصد کاهش داشته است.

زارع گفت: در آذرماه جاری دو هزار و  ۲۱۵ نفر اهداکننده خون به مراکز خون گیری مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۷۴۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰.۹۰ درصد در مراجعه و ۱۷ درصد کاهش در میزان خون گیری مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه همه گیری بیماری کرونا تاثیر منفی بر مراجعه اهداکنندگان خون گذاشته است، افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت سختگیرانه انجام می شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول