اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

محدودیت های کرونایی باید هوشمند شود/اعلام ساعات فعالیت بوستان‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری قم از ضرورت هوشمندسازی محدودیت های کرونایی سخن گفت و اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی بوستان های شهر قم از روز شنبه بیست و هفتم دی ماه مطرح شده است.

محدودیت های کرونایی باید هوشمند شود/اعلام ساعات فعالیت بوستان‌ها

سید امیر سامع امروز و در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درخواست های فراوان مطرح شده برای اخذ مجوّز برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه بیان کرد: طبق اعلام مسؤولان ستاد استانی مبارزه با کرونا، ایستگاه های صلواتی مناسبتی نباید خوراکی یا نوشیدنی توزیع کنند و تنها باید به فضاسازی فرهنگی مانند پخش صوت و مانند آن اکتفا شود.

وی افزود: تلاش همکاران ما در شهرداری این بوده که با صحبت مکرر با درخواست کنندگان برپایی ایستگاه های صلواتی، آنان را برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی قانع کنند، اگرچه برای اقناع سازی کامل نیاز به همکاری نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم درباره فعالیت بوستان ها و پارک ها نیز گفت: درخواست بازگشایی پارک ها و بوستان ها از روز شنبه بیست و هفتم دی ماه و صرفا برای پیاده روی شهروندان داده شده است.

وی اضافه کرد: بدیهی است بر اساس شیوه نامه های بهداشتی اگر پارک ها و بوستان ها بازگشایی شوند، هرگونه ازدحام، تجمع یا صرف غذا در محوطه پارک ها ممنوع است و شهروندان صرفا می‌توانند برای پیاده روی یا استفاده از فضای شهربازی روباز آن ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

سامع ادامه داد: در عین حال پیشنهاد شده تا سرویس های بهداشتی بوستان ها نیز در ساعت فعالیت آن ها باز باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم درباره ساعات فعالیت پارک ها و بوستان ها هم گفت: ساعت فعالیت بوستان ها و پارک ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره برخی انتقادات مرکز بهداشت استان از فعالیت روزبازارهای قم تصریح کرد: اقدامات خوبی در جهت ساماندهی فعالیت روزبازارهای قم انجام شده است، اگرچه همچنان اشکالاتی هم در این فضاها وجود دارد.

سامع همچنین اذعان کرد: یکی از انتقادها درباره نوع توزیع برخی محصولات در روزبازارهاست، در حالی که این محصولات همان گونه که در همه سطح شهر توزیع می شوند، در روزبازارها هم توزیع می شوند.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر این که امرار معاش بخش قابل توجهی از شهروندان از طریق روزبازارها انجام می شود تصریح کرد: به نظر می رسد باید راهکارهای جدیدی در این موضوع ارائه شود تا هم بتوان به فعالیت روزبازارها ادامه داد و هم این که بتوان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در این فضاها به حداکثر رساند.

وی اضافه کرد: بر این اساس باید به سمت و سوی تحقق هوشمندسازی مدیریت مبارزه با کرونا و إعمال محدودیت ها حرکت و آن را به معنای واقعی کلمه، عملیاتی کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول