اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف «دولة القانون»: خروج نظامیان آمریکا از عراق، پایان‌بخش مهمترین بحران خاورمیانه است

یکی از رهبران ائتلاف «دولة القانون» عراق تأکید کرد که دولت عراق باید تا پیش از انتخابات، به سرعت مصوبه اخراج عناصر آمریکایی را اجرایی کند.

ائتلاف «دولة القانون»: خروج نظامیان آمریکا از عراق، پایان‌بخش مهمترین بحران خاورمیانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رعد الماس» از رهبران ائتلاف «دولة القانون» عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی ازخاک این کشور تأکید کرد.

الماس که نماینده پیشین پارلمان عراق بوده، به پایگاه خبری المعلومه گفت: «تمامی گروههای ملی‌گرا در عراق، خطر باقی ماندن نیروهای آمریکایی در پایگاههای نظامی» خود در عراق را می‌دانند.

وی تصریح کرد، نظامیان آمریکایی، «در بسیاری از کشتارهای فجیع علیه دهها نفر از شهدای سرویسهای امنیتی و الحشد به ویژه فرماندهان پیروزی دست دارند».

مقصود وی از فرماندهان پیروزی، شهیدان سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان است که در جاده فرودگاه بغداد در سوم ژانویه ۲۰۲۰، در حملات هوایی آمریکا به شهادت رسیدند.

این سیاستمدار عراقی ادامه داد، خروج نظامیان آمریکا از عراق، به مهمترین بحران خاورمیانه پایان خواهد داد و مانع از آن خواهد شد که عراق به عرصه تقابل و درگیری بدل شده و افراد بی‌گناه دیگری کشته شوند.

الماس خاطر نشان کرد، همه طیفهای جامعه عراق، به خاطر اقدامات منفی که نیروهای آمریکایی در عراق انجام دادند، از اهمیت خروج این نیروها آگاه هستند.

وی تصریح کرد، عقب‌نشینی هر گروه سیاسی از حمایت مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی، «خودکشی سیاسی» است و در این صورت، موقعیت دشواری در برابر ملت عراق خواهد داشت.

این مسئول دولی القانون در پایان تأکید کرد که دولت عراق باید تا پیش از انتخابات، به سرعت مصوبه اخراج عناصر آمریکایی را اجرایی کند.

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول