اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اکثریت اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند/ احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی صفر است

هاشمی‌طبا با بیان اینکه اکثریت اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند گفت: احتمال کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی را صفر می‌دانم.

اکثریت اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند/ احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی صفر است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز گفت‌وگویی با سید مصطفی هاشمی‌طبا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی صفر است

- احتمال کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی را صفر می‌دانم. من اطمینان دارم که ایشان تمایلی به کاندیداتوری ندارد. بنابراین بحث اجماع بر روی ایشان هم معنا ندارد.

اصلاح‌طلبان درباره جهانگیری به اجماع نمی‌رسند

- آقای جهانگیری بدش نمی‌آید که کاندیدا شود. استنکافی نکرده است و ممکن است که کاندیدا شود.

- به نظر من اصلاح‌طلبان درباره او به اجماع نمی‌رسند. چون مخالف هم بین اصلاح طلبان دارد و این طور نیست که همه با ایشان موافق باشند.

- برخی فکر می‌کنند که جهانگیری رای آوری ندارد و یا اینکه اگر رای بیاورد بتواند کاری که لازم است را انجام دهد؛ بنابراین شاید اکثریت با او موافق باشند، اما مورد اجماع نیست.

اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند

- ائتلاف با لاریجانی بعید نیست. به نظر می‌رسد که اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند البته اگر خودش بخواهد، شاید هم نخواهد.

- به نظر من اگر از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان و طیفی از اصولگرایان حمایت شود، احتمال رای‌آوری هم دارد.

عارف نباید وارد شود

- آقای عارف نباید وارد شود. او یک شخصیت علمی است. البته هر کسی که بیاید، نمی‌تواند کاری کند. عارف هم اگر بیاید نمی‌تواند کاری کند پس بهتر است که همان شخصیت عملی را برای خود حفظ کند و کاندیدا نشود.
 


به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، صحبت‌های هاشمی‌طبا درباره سیدحسن خمینی در حالی است که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب از جمله شرق و اعتماد طی روزهای گذشته در یک فضاسازی هماهنگتیترهایی مانند «سید حسن خمینی می‌تواند نامزد اجماعی باشد؟» و «تا ۱۴۰۸ با یادگار امام؟»(!) را برای گزارش‌های خود انتخاب کردند.

این فضاسازی در حالی انجام می‌شود که بنا بر برخی اخبار موثق، ترغیب افراد مشابه برای نامزدی- با احتمال رد صلاحیت شدن- مورد تأکید پدرخوانده‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی قرار گرفته تا با قربانی شدن آنها، بتوان برای نامزد نهایی این طیف فضاسازی کرد و به جای پاسخگویی به کارنامه بسیار منفی اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم و دوازدهم، مجلس دهم و همچنین شورای شهر تهران، به مظلوم‌نمایی درباره رد صلاحیت‌ها پرداخت.

این نکته هم گفتنی است که تیتر مطایبه‌آمیز روزنامه اعتماد (تا ۱۴۰۸ با...) برخلاف واقعیت‌های افول گسترده پایگاه اجتماعی مدعیان اصلاح‌طلبی است چنان که نفر اول فهرست‌های مختلف این طیف در انتخابات مجلس (مجید انصاری) تنها توانست ۶۷ هزار رأی کسب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول