اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

فارس‌من| مشکلات نیروهای قراردادی وزارت نفت در مجلس بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: پرسنل نفت چه رسمی و چه قرارداد معین و ارکان ثالث هر کدام مشکلاتی که تا کنون به مجلس منتقل کردند ما آنها را بررسی کردیم و آنها را تا وزارتخانه منعکس کردیم تا حل شود.

فارس‌من| مشکلات نیروهای قراردادی وزارت نفت در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مخاطبان خبرگزاری فارس در استان بوشهر با ثبت سوژه هایی در بخش فارس‌من با عنوان «چرا مشکلات کارگران پتروشیمی پردیس حل نمی‌شود؟»، «ضرورت تغییر دوره کاری نیروهای پتروشیمی پردیس بوشهر»، «نیروهای حراست پارس جنوبی خواستار استخدام دائم شدند»، «سختی کار برای کارگران و کارمندان عسلویه لحاظ شود»، «مشعل‌های عسلویه سلامتی کارگران را تهدید می‌کند»، «کارگران عسلویه با 20 سال کار بازنشسته شوند»، «کارگران عسلویه از سختی کار رنج می‌برند» و «حق مسکن کارگران غیرساکن عسلویه افزایش یابد»، خواستار پیگیری مشکلات کارگری در مناطق نفتی شدند.

در توضیح برخی از این درخواست های ثبت شده کارگران آمده است: بعد از سال‌ها تلاش بی‌وقفه و تحمل انواع مصائب و مشکلات از جمله نگهبانی و حراست در سرما و همچنین گرمای طاقت فرسای جنوب و تحمل بی‌خوابی‌های شبانه و آلودگی هوای شدید و انواع بیماری‌ها که در نیروهای حراست به وجود آمده اکنون که کارفرما می‌خواهد کار را تحویل گرفته، بسیاری از نیروهای حراست را اخراج می‌کند. آیا کسانی که در استان بوشهر زندگی می‌کنند حقی از این منابع عظیم پارس جنوبی ندارند؟ ما زحمت می‌کشیم تا یک پروژه به اتمام برسد و بعد از ما افراد دیگری باید استفاده آن را ببرند؟ اگر دلسوز هستید اگر به دنبال عدالت هستید و دم از عدالت می‌زنید پس مثل امیرالمؤمنین نگذارید حق ما ضایع شود.


لطفا پیگیری کنید، ما بسیاری از نیروهای حراست فاز 22-23-24 به فارس من امید بسته‌ایم، لطفا وزارت نفت و گاز و قوه قضائیه به پارتی بازی‌های استخدامی آزمون حراست spgc هم ورود کنند.

یا مخاطب دیگری که عنوان داشته: ما کارگران پتروشیمی پردیس خواهان امنیت شغلی پایدار و افزایش حقوق و مزایای رفاهی هستیم، اکثریت ما دارای تحصیلات عالی و سابقه کار مفید و مرتبط هستیم و این منابع انسانی ارزشمندی سرمایه شرکت پتروشیمی پردیس می‌باشد لطفاً از ما حمایت کنید.

شهروند دیگری با در توضیح سوژه ثبت شده خود نوشته است: تعلق سختی کار به پرسنل شاغل در عسلویه که در حال حاضر متاسفانه شامل حالشان نشده است. به عنوان مثال بنده حدود ۱۲ سال هست که در پتروشیمی جم مشغول به کار هستم، طبق اطلاعی که به بنده داده‌اند از طرف امور اداری شرکت، مدت زمانی که در لیست بیمه سمت کارمند در لیست تامین اجتماعی برای من انتخاب شده، سختی کار تعلق نمی‌گیرد و این مسئله دور از انصاف است چون من و امثال من اطلاعی از این موضوع ندارند و در حق ما اجحاف می‌شود.

کسانی که در این منطقه کار می‌کنند اکثرا از همه لحاظ دچار مشکل هستند و خیلی از این بندگان خدا حتی از بیماریی که شاید دارند، اطلاعی ندارند.خواستار رسیدگی هستیم.

فریدون عباسی صبح امروز در سفر برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: کمیسیون انرژی برای اینکه بتواند وظایف قانونی خود را انجام دهد، علاوه بر اینکه به انجام مطالعات در خود مجلس از اسنادی که وجود دارد رجوع می‌کند و نیز بازدیدهایی که در تهران و جلساتی که در کمیسیون دارد، نیاز است که با پرسنل در مناطق نفتی و گازی ملاقات داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تقدیر از تلاشهای پرسنل نفتی و گازی در کشور گفت: یکی از اهداف این سفر دیدار نزدیک با پرسنل و تشکر از زحمات آنها به ویژه در این وضع تحریم که صنعت را سرپا نگه داشتند و اقتدار کشور را نشان می‌دهند.

وی بیان داشت: کمیسیون انرژی باید بازدیدهای میدانی داشته باشد تا بتواند نقش نظارتی خود را به همراه آن بخش‌هایی که مربوط به قانون گذاری است درست انجام دهد.

عباسی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد معین وزارت نفت دارد گفت: مسئل اجرایی بر عهده دولت است و مجلس اگر موردی به آن ارجاع شود که نقص قانون وجود داشته باشد، یا قانون را تکمیل یا قانون جدیدی را وضع می‌کند و از طرفی نظارت بر قانون را بر عهده دارد که دستگاه اجرایی به وظایف خود به درستی عمل می‌کند یا خیر و چنانچه گزارش‌هایی را داشته باشد آنها را ارائه کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: با همکاری وزیر نفت و معاون وزیر نفت در حوزه منابع انسانی کارهایی را داریم دنبال می‌کنیم و در حد مقدورات کارهایی در دست انجام است؛ پرسنل نفت چه رسمی و چه قرارداد معین و ارکان ثالث هر کدام مشکلاتی که تا کنون به مجلس منتقل کردند ما آنها را بررسی کردیم و آنها را تا وزارتخانه منعکس کردیم تا حل شود.

انتهای پیام/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول