اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود دیوان محاسبات به ترک فعل مدیران/ تحریم، بهانه‌ای برای کم‌کاری‌هاست

دادستان دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه پیگیری تعیین خسارات ناشی از ترک‌فعل مدیران بر عهده این سازمان است، گفت: بحث جداسازی تحریم با ناکارآمدی بعضی مدیران که بهانه‌ای برای کم‌کاری آن‌ها شده در دستور کار قرار گرفته است.

ورود دیوان محاسبات به ترک فعل مدیران/ تحریم، بهانه‌ای برای کم‌کاری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی کامیار صبح امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری که به منظور معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری برگزار شده بود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی از جمله پاک‌دست‌ترین مدیران در سطح  مدیران جهان هستند اما برخورد جدی با درصد کمی از آن‌ها که قصد دست‌درازی به بیت‌المال دارند در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه هرچه قدرت دیوان محاسبات افزایش یابد اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود، اظهار داشت: این سازمان مردم‌پایه است و دیدبان مردم در حفظ و حراست از بیت‌المال می‌باشد که از جمله ملزومات این حراست شفافیت در عملکرد و صرف هزینه‌های ادارات است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین اهداف دیوان محاسبات بحث جداسازی تحریم با ناکارآمدی بعضی مدیران است که این موضوع را بهانه‌ای برای کم‌کاری خود قرار داده‌اند که به صورت جدی پیگیری شده و خسارتی که در اثر کم‌کاری وارد می‌کنند محاسبه خواهد شد.

کامیار تاکید کرد: از جمله رویکردهای دیوان محاسبات نظارت بر پیگیری اجرای تعهدات کاری توسط مدیران است که در صورتی که ترک فعلی از جانب آن‌ها صورت پذیرد به سرعت پیگیری و تعیین خسارت شود تا مبادا وظیفه و خدمتی را از ترس دستگاه‌های نظارتی رها کنند.

وی تصریح کرد: زیبنده استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای آن نیست که آمار بیکاری آن 7 درصد بیشتر از سایر استان‌ها باشد و هیچ سرمایه‌گذار خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در استان نداشته باشد.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه این سازمان  پیگیری خسارت‌هایی است که به طرق مختلف به بیت‌المال وارد می‌شود، گفت: برای افزایش اعتماد عمومی باید بودجه استان‌ها به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم بدانند هزینه از کجا آمده و در کجا صرف می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: به طور میانگین سالیانه بیش از یک هزار و 200 پرونده تضییع حقوق بیت‌المال و تخلف مدیران به دیوان محاسبات کشور ارجاع می‌شود که از این تعداد حدود 20 درصد منجر به مجازات شده و مابقی حل می‌شوند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول