اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش پهنای باند اینترنت در زنجان

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه دو سوم ظرفیت پهنای باند استان بلا استفاده است، گفت: پهنای باند اینترنت در زنجان از 100 به 180 گیگابیات افزایش یافته است.

افزایش پهنای باند اینترنت در زنجان

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت ارتباطی در سراسر استان زنجان اظهار کرد: وقتی توسعه می‌گوییم و افتتاحی انجام می‌شود همه باید آن را احساس کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات به زنجان و قول‌های مساعد داده شده در جلسه با وزیر افزود: با توجه به گسترده‌گی محرومیت در روستاهای برخی شهرستان‌ها در فاز دوم، 55 سایت روستایی را در برنامه داریم که امیدواریم تا دهه فجر محقق شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان با افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایان ناپذیر بوده و بی‌وقفه در حال انجام است.

وی به شرایط کنونی حاکم در کشور و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از کسب و کارها در استان محصول خود را از طریق اینترنت به فروش می‌رسانند و در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری نیز داشته‌اند.

سرائی از افزایش پهنای باند اینترنت در زنجان از 100 به 180 گیگابیات خبر داد و ادامه داد: با شرایط فراهم شده فروشگاه‌ها، شرکت‌های خدماتی و تولیدی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولید صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این بستر برای فروش و ارائه خدمات خود در بستر اینترنت اقدام کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه دو سوم ظرفیت پهنای باند استان بلااستفاده است، افزود: با وجود شرکت‌های دانش بنیان و تحقق تبدیل زنجان به یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و آی تی کشور باید این ظرفیت خالی در پهنای باند به نحو مطلوب و با بهره‌وری بالا استفاده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: استحکام بخشی بیشتر و پایداری ارتباطات اینترنتی پهنای باند استان از 100 گیگابایت به 180 گیگابایت برثانیه در نیمه دوم امسال افزایش یافت و این آمار برای مدت مشابه در سال 1392، 40 گیگابایت بوده است.

سرپرست ICT استان زنجان افزود: از 180 گیگابایت ظرفیت پهنای باند استان در حال حاضر 57 گیگابایت مورد  استفاده قرار می‌گیرد و 68 درصد مابقی ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت آماده واگذاری پهنای باند مورد انتظار به کسب و کارها و شهروندان در استان است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول