اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

صدور 250 اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی و خدماتی لرستان

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست لرستان از صدور 250 اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای متخلف استان خبر داد و گفت: برای این اخطاریه‌ها زمانی متناسب برای رفع مشکل پیش‌بینی می‌شود.

صدور 250 اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی و خدماتی لرستان

الهام برنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه پایش واحدهای صنعتی و خدماتی لرستان، اظهار کرد: بر اساس قانون هر سه ماه یکبار تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که مولد تولید فاضلاب یا آلودگی‌های هوا و صوتی هستند، مورد پایش و نظارت قرار می‌‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای مذکور موظف هستند تحت نظارت محیط‌زیست و با کمک آزمایشگاه‌های مورد اعتماد این اداره‌کل، هر سه ماه یکبار خوداظهاری در پایش داشته باشند.

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست لرستان از صدور 250 اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای متخلف استان خبر و ادامه داد: برای این اخطاریه‌ها زمانی متناسب برای رفع مشکل پیش‌بینی می‌شود.

برنا بیان داشت: اگر طبق زمان تعیین شده، واحدها برنامه‌ای جهت رفع ایراد ارائه کنند، نهایتا تا 2 دوره مالیاتی یعنی 6 ماه، به آن‌ها مهلت داده می‌شود و مجدد پایش انجام و در صورت تکرار ضمن قرار گرفتن در لیست صنایع آلاینده، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تمکین خوب صنایع بزرگ استان از قوانین زیست‌محیطی، اظهار کرد: با این وجود، بیشترین مشکل مربوط به واحدهای کوچک همچون واحدهای شن و ماسه و تولید آسفالت و یا کشتارگاه‌های دام و طیور است.

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست لرستان، عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، ایجاد آلودگی‌های صوتی و همچنین تولید پسماندها را از مهمترین عوامل صدور اخطاریه برشمرد که واحدها ملزم به رفع آن هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول