اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحقق مشوق‌های سرمایه‌گذاری در صنعت طیور/ فعالیت ۱۴ واحد صنعتی پرورش شترمرغ

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مشوق‌های سرمایه گذاری در صنعت طیور خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت، پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه و تأمین و تحویل نهاده‌ها از جمله مزایای ورود به این صنعت به شمار می‌رود.

تحقق مشوق‌های سرمایه‌گذاری در صنعت طیور/ فعالیت ۱۴ واحد صنعتی پرورش شترمرغ

علیرضا قراگوزلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان به‌عنوان سومین استان کشور بعد از تهران و اصفهان در پرورش شترمرغ حرف برای گفتن دارد و در حال حاضر ۱۴ واحد صنعتی پرورش شترمرغ در سطح استان فعال هستند اظهار کرد: پرورش بوقلمون یکی دیگر از بخش‌هایی است که در صنعت طیور استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در این واحدهای صنعتی دو هزار و ۱۰۳ قطعه شترمرغ به صورت پرواری و ۳۱۵ قطعه به صورت مولد نگهداری و پرورش داده می‌شوند تصریح کرد: از شترمرغ علاوه بر تولید گوشت می‌توان در صنعت چرم و تولید کیف و کفش و روغن درمانی استفاده کرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه به ‌منظور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات در بخش صنعت شترمرغ و بوقلمون همکاری خوبی بین سازمان جهاد استان و سایر دستگاهای مرتبط صورت گرفته است افزود: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تأمین و تحویل نهاده‌ها از جمله مزایای ورود به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان در این صنعت، سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به این بخش از مشوق‌هایی که سازمان جهاد کشاورزی در نظر گرفته استفاده کنند.

قراگوزلو در ادامه به حذف بوروکراسی اداری و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز اشاره و اضافه کرد: این مدیریت از هیچ‌گونه تلاشی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش طیور دریغ نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نوسانات قیمت مهم‌ترین عامل عدم استقبال تولیدکنندگان است یادآور شد: در حال حاضر واحدهای فعال با ۹۰۰هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت هستند و تأمین نهاده‌ها مهم‌ترین برنامه برای حمایت از تولید است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تشکیل و تکمیل زنجیره مرغ تخم‌گذار در استان را ضروری دانست و گفت: تا کنون برای ۴۵واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۷ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان پروانه‌ صادر شده که از این تعداد ۲۳ واحد با ظرفیت اسمی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ قطعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد مکانیزه مرغ تخم‌گذار در استان فعال است اظهار کرد: دو واحد ۲۰۰ هزار قطعه‌ای و یک واحد ۴۰۰ هزار قطعه در حال احداث است.

قراگوزلو در ادامه به دو میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار تجاری در همدان اشاره کرد و افزود: در استان ۳۵ هزار قطعه مرغ مادر تخم‌گذار پرورش داده می‌شود و هیچ کمبودی در راستای تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور و استان همدان وجود ندارد.

وی در پایان سخنانش مهم‌ترین موضوع  در حوزه مرغ و تخم مرغ را تأمین نهاده‌ها دانست و متذکر شد: این مشکل با تدبیر مسوولان و راه‌اندازی سامانه بازارگاه حل شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول