اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امنیت اقتصادی بستر توسعه اقتصادی است/ توقیف ۱۸ خودروی شوتی در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف بیش از ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی در شهرستان اراک خبر داد.

امنیت اقتصادی بستر توسعه اقتصادی است/ توقیف ۱۸ خودروی شوتی در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در کمیسیون امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد:‌ در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و رسیدگی به گزارش‌های متعدد مردمی در خصوص رانندگی خطرناک خودروهای سواری حامل بار قاچاق در جاده‌ها، طرح عملیاتی ویژه پلیس در محورهای مواصلاتی شهرستان اراک اجرایی شد.

وی اظهار داشت:‌ در این طرح عملیاتی که به مدت یک روز با بهره‌گیری از توان عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان اراک انجام پذیرفت، ۱۸ دستگاه خودروی شوتی توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در بازرسی از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق شامل هندزفری، گاز صفحه‌ای، لوازم و تجهیزات موبایل، کفش، بادام، لوازم‌التحریر، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و لوازم آشپزخانه کشف و توقیف شد.

مفخمی شهرستانی ارزش ریالی کالاهای کشف شده را در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات ۱۸ راننده خودروی توقیفی نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

امنیت اقتصادی بستر توسعه اقتصادی است

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه پدیده شوم قاچاق کالا به عنوان یکی از معضلات اساسی در ضربه زدن به اقتصاد کشور و فلج کردن چرخه صنعت کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف پلیس امنیت اقتصادی، تحقق امنیت اقتصادی و برخورد با اخلال گران اقتصادی است.

یوسف سپهوند با اشاره به نقش مشارکت عمومی و همکاری سازمان و نهادهای دولتی در تحقق امنیت اقتصادی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی در بحث مبارزه با قاچاق کالا می‌توان به نتیجه‌ای مطلوب در تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید» دست یافت.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حساس کنونی کشور اظهار داشت: مأموریت و وظیفه بسیار خطیر و سنگینی بر عهده پلیس امنیت اقتصادی گذاشته شده که برای انجام موفق آن باید، فعالیت‌ها و اقدامات خود را با انسجام و هماهنگی خاصی پیگیری کند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ورود هوشمندانه و هدفمند به جرائم مرتبط با مأموریت پلیس امنیت اقتصادی از جمله مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد تأکید قرارداد و افزود: برای تحقق مطلوب و کسب موفقیت در این مسیر، باید تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود را شناسایی و از آن بهره‌برداری کنیم.

سپهوند با بیان اینکه امنیت اقتصادی بستر توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، افزود: پلیس می‌کوشد تا با تشدید مبارزه با قاچاق کالا در تقویت تولید ملی و جهش تولید کمک کند.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، راهبردی اساسی است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به عنوان یکی از ارکان اساسی در توسعه اقتصادی مطرح شده و با توجه به حساسیت‌های موجود می‌بایست به عنوان یک تکلیف در تمام ابعاد مدیریتی، فردی و اجتماعی کشور مد نظر قرار گرفته شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با عنوان «جهش تولید» گفت: پلیس همواره در کنار سایر مأموریت‌های مثبت و مؤثر خود، اهتمام جدی به مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور دارد.

سپهوند مبارزه هدفمند با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق کالا، همواره از مهم‌ترین مأموریت‌های پلیس بوده و تلاش بر این است تا با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی عدم استفاده از کالای قاچاق و کیفیت‌بخشی تولیدات داخلی، گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با تأکید بر این‌که مبارزه با قاچاق کالا به نوعی حمایت از تولید ملی محسوب می‌شود، اظهار داشت: تمرکز بر باندها و شبکه‌های کلان قاچاق کالا و ارز، مجرمان سازمان‌یافته و نیز تغییر رویکرد از کشف کالای های خرد به کشف محموله‌های کلان در پیشگیری از ورود کالای قاچاق به کشور بسیار مؤثر و در دستور کار اجرایی پلیس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول