اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افتتاح ۶۰ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با سرمایه‌گذاری ۹۵۰۰ میلیارد تومانی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با ارائه گزارشی از تعداد پروژه های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور گفت: امروز ۶۰ پروژه سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان، ۲۴۱ میلیون دلار، ۱۳ میلیون یورو و جمعا به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای سه هزار و ۳۲۰ نفر به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۶۰ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با سرمایه‌گذاری ۹۵۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی مرتضی بانک ظهر امروز در آئین افتتاحیه طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدی، زیرساخت بندری و گردشگری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه ۱۳ اقدام راه‌بردی در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و تجاری کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: گسترش واحد الکترونیکی و‌ خدمات، ایجاد و توسعه شبکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل در فرآیند اخذ مجوزها، افرایش ظریب نفوذ نوآوری و فناوری و توسعه راهکارهای تامین مالی و مبادلاتی ارزی ازجمله اقدامات انجام‌شده در مناطق آزاد و تجاری کشور بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند مناطق آزاد و تجاری کشور در سال جاری گفت: علی‌رغم مشکلات ارزی، گمرکی، مالیاتی و کرونا در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی سرمایه‌گذاری جذب شده در مناطق آزاد و تجاری مواجه شده که این روند تداوم دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق‌شده از سال ۹۲ تاکنون را بسیار خوب دانست و بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون  ۱۰۸ هزار میلیارد تومان به اظافه ۲۸/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و ۵/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد انجام، محقق و از پروژه‌های آن‌بهره‌برداری شده است.

بانک از مثبت بودن ۹۲ میلیارد دلاری طراز تجاری در کشور خبر داد و افزود: میزان صادرات به خارج از کشور از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۹ میلیارد دلار در کنار آن ۴۰ میلیارد دلار از نیازهای سرزمین اصلی از طریق تولیدات این کشورها تأمین و واردات کالا از خارج کشور تنها ۴۷ میلیارد دلار بوده است.

وی با اذعان اینکه مناطق آزاد و تجاری کشور از ابتدای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با رشد مثبت مواجه بوده‌اند، تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۲ هزار واحد تولیدی در کشور فعال ولی اکنون با رشد ۱۳۰ درصدی تعداد واحدهای تولیدی یک دو هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی افزایش و ۶۸۰ واحد نوآور و فناور در مناطق آزاد جذب شده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تأکید بر مهترین اقدام صورت‌گرفته در مناطق آزاد کشور در طی‌این‌مدت بیان کرد: افزوده شدن سامانه سرمایه‌گذاری به پنجره واحد خدمات الکتدونیکی مناطق است که از این طریق شفافیت و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران با پیشرفت مواجه می‌شود.

بانک با اشاره به اهداف توسعه پنجره واحدهای الکترونیک مناطق آزاد گفت: ایجاد زیرساخت اطلاعات مشترک، تسهیل و تسریع در فرآیندها، ارتباط ساختارمند با سایر دستگاه‌ها، بهبود محیط کسب‌وکار، افزایش شفایت عملکرد از طریق پایش لحظه‌ای اطلاعات مهم‌ترین هدف از توسعه واحد‌های الکترونیک مناطق آزاد بوده است.

وی با تأکید بر طرف شدن ۷۰ درصدی زنجیره نیازمندی‌های فعالان اقتصادی در مناطق آزاد بیان کرد: اعم از نیازمندی‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در کشور مثل ثبت شرکت سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت، فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق و دانش‌بنیان در چارچوب پنجره واحد پوشش داده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ارائه گزارشی از تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور تصریح کرد: امروز ۶۰ پروژه سرمایه‌گذاری سه‌هزار میلیارد تومان، ۲۴۱ میلیون دلار، ۱۳ میلیون یورو و جمعاً به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای سه‌هزار و ۳۲۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول