اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتهام‌زنی مجدد دولت مستعفی یمن به انصارالله در ارتباط با انفجارهای عدن

دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، با تکرار اتهام‌زنی علیه جنبش انصارالله مدعی شد که انصارالله در حمله اخیر به فرودگاه عدن دست داشته است.

اتهام‌زنی مجدد دولت مستعفی یمن به انصارالله در ارتباط با انفجارهای عدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم حیدان» وزیر کشور دولت مستعفی یمن‌ امروز (پنجشنبه)، بار دیگر اتهام‌ها علیه جنبش انصارالله در ارتباط با حمله اخیر به فرودگاه عدن را مطرح کرد.

در تاریخ ۳۰ دسامبر، همزمان با ورود کابینه جدید دولت غیرقانونی «عبد ربه منصور هادی» به فرودگاه عدن (جنوب یمن)، در این فرودگاه چند انفجار به وقوع پیوست که ده‌ها تن کشته و زخمی به همراه داشت. 

به گزارش شبکه «الجزیره مباشر»، این مقام دولت مستعفی ضمن اتهام‌زنی مجدد به جنبش انصارلله یمن درباره حمله به فرودگاه عدن، مدعی شد که حمله اخیر با سه موشک میانبرد و فناوری‌های دقیقی صورت گرفته که در اختیار جنبش انصارالله قرار دارد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جنبش انصارالله یمن ضمن رد ادعای دولت مستعفی تأکید کرده بود که این حمله در پی تسویه‌ حساب‌های شخصی میان گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-مورد حمایت امارات) و خود نیروهای دولت مستعفی صورت گرفته است.

ابراهیم حیدان در ادامه با تکرار ادعای همیشگی متجاوزان سعودی و دولت مستعفی ادعا کرد که جنبش انصارالله یمن با تکیه بر کارشناسان ایرانی و لبنانی به چنین فناری دست پیدا کرده است.

پیشتر، «محمد البخیتی» عضو ارشد انصارالله ضمن رد ادعای دولت مستعفی، گفته بود: «انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد و اتهام‌زنی به ما در این خصوص [موضوعی] تکراری است تا اینگونه ما را وارد درگیری میان مزدوران کنند».

«محمد قیزان» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن نیز پیشتر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته بود که نیروهای وابسته به گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب مسئول انفجارها به فرودگاه یمن و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد حاضر در این فرودگاه هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول