اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 38 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک 38 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان اولویت کمیته امداد است.

کمک 38 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خلق فرصت‌های شغلی مناسب، تأمین مسکن و ارائه خدمات فرهنگی به ‌عنوان ارکان اصلی توانمندسازی در کمیته امداد محسوب می‌شود و تاکنون اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ایجاد طرح‌های اشتغال نوآورانه، پایدار و مولد برای مددجویان زیرپوشش افزود: رویکرد کمیته امداد در این بخش فراهم کردن زمینه‌های درآمدزایی پایدار برای مددجویان و توانمندسازی آنهاست.

وی با بیان اینکه چالش‌های اقتصادی نباید مانع از خدمت‌رسانی اثربخش به خانواده‌های مددجو باشد، اضافه کرد: در همین راستا نسبت به توسعه مراکز نیکوکاری با شبکه‌سازی اقدام شده است.

صفری با بیان اینکه دو رویکرد کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات و توانمندسازی مددجویان است، گفت: خوشبختانه کمیته امداد در این زمینه به توفیقاتی دست یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار و 336 فقره تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است، اضافه کرد: در این راستا 27 میلیارد و 809 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی شامل ۳۰۷ فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی، هزار۶۰۶ فقره  وام حمایتی و کارگشایی و 125  فقره امور فرهنگی و هزار و ۶۰۶فقره تسهیلات مسکن بوده است.

صفری با اشاره به اینکه تاکنون 130 مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری ‌شده و در بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جذب 4 هزار حامی در قالب «هر کارمند، یک حامی» افزود: هر کارمند یک حامی طرح شایسته‌ای است که گام موثری در کمک به ایتام خواهد داشت، در واقع در این طرح تلاش می‌شود تا از ظرفیت کارمندان که از اقشار زحمتکش جامعه هستند، برای امدادرسانی استفاده شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول