اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاهش ۷۹ درصدی مرگ‌ومیر کرونایی در استان تهران با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۷۹ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان تهران کاهش یافته است.

کاهش ۷۹ درصدی مرگ‌ومیر کرونایی در استان تهران با اجرای طرح شهید سلیمانی

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذر ماه تا ۲۱ دی ماه جاری بالغ بر ۷۹ درصد از میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در سطح استان تهران کاهش یافته است.

وی با اشاره به دستاوردهای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی، گفت: بر اساس آمار به دست آمده از سطح شهرستان‌های استان تهران در طی مدت زمان اجرای طرح محله محور شهیدسلیمانی، کلیه شاخص‌های درمانی و بهداشتی رو به تقلیل است و میزان مراجعات و بستری شدگان در مراکز درمانی و مرگ و میرها کاهش چشمگیری داشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با قدردانی از همکاری همه افراد و دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: طی ۵۰ روز اخیر با اقدامات انجام شده، تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها بیش از ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلا به کرونا، بیش از ۴۱ درصد کاهش یافته است.

زالی در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه با افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز و اقدامات دیگر، میزان تست‌های مثبت ما در تست‌های سریع به کمتر از ۹ درصد کاهش و در مورد تست‌های cpr عدد به سرعت به زیر ۲۰ درصد نزدیک می‌شود که نشان می‌دهد الحمدلله به دنبال اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان تهران شاهد چرخش کندتر ویروس هستیم.

وی با اشاره به بازدید میدانی از شهرستان اسلامشهر، گفت: با اقدام خوب و ایجاد یک همدلی و همگرایی بین دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده که بازدید و سرکشی از ۹۲ هزار و ۹۲۰ خانوار و مراجعه به درب منازل از مجموعه ۱۶۲ هزار خانوار و اهدای بیش از ۱۵ هزار بسته حمایتی و کاهش ۵۰ درصدی میزان مراجعان به بخش‌های درمانی و سرپایی کاهش یافته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران، اجرای بهینه طرح شهید سلیمانی با بلوک بندی و مراجعات حضوری تیم‌های مراقبتی به درب منازل را، از علل موفقیت این طرح در شهرستان اسلامشهر برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان اسلامشهر با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر ساکن و شناور و اتباع که بیش از چند استان کشور است، طی ماه‌های اخیر پس از اجرای طرح شهید سلیمانی میزان مراجعات به مراکز درمانی بالغ بر ۵۰ درصد کاهش یافته و مراجعات هم کاملاً هدفمند شده است.

زالی تأکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در شهرستان اسلامشهر کاهش یافته و با توجه به گسترش انجام تست‌های رپید و پی‌سی‌آر به طور کاملاً منظم از ابتدای آغاز طرح تاکنون میزان مثبت شدن این تست‌ها که نشان دهنده چرخش این ویروس در منطقه است، رو به کاهش و تنزل بوده که این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در اسلامشهر برای اجرای این طرح بر اساس راهبردی که داشتند، به خوبی به نقاط مورد نظر رسیده و به اهدافشان دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: با موفقیت‌های به دست آمده از اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسلامشهر، این شهرستان به عنوان الگویی موفق برای ابعاد مدیریتی و شاخص در مقابله با ویروس کرونا شناخته شده و معرفی می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول