اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حذف ارز 4200 تومانی جلوی رانت عظیم اقتصادی را درکشور گرفت/ راه‌اندازی فاز دوم نیروگاه سهند بناب

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی رانت عظیمی از اقتصاد کشور حذف شد.

حذف ارز 4200 تومانی جلوی رانت عظیم اقتصادی را درکشور گرفت/ راه‌اندازی فاز دوم نیروگاه سهند بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی در نشست مجمع عالی بسیج شهرستان بناب اظهار داشت: مردم نه تنها آثار مثبت ارز 4 هزار و 200 تومانی را بر سر سفره‌های خود احساس نکردند بلکه شاهد آثار تورمی آن نیز بودند، از این رو مجلس تصمیم گرفت ارز 4 هزار و 200 توانی را در کشور حذف کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم مجلس با قطع و حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی دوباره وارد مسیر انحرافی نشود که اگر این اتفاق بیفتد، مسیری را که قرار است باز شود دوباره کشور را با چالش بزرگ تری مواجه خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نباید در حوزه درمان کشور مشکلی داشته باشیم و اگر درآمدی که از ناحیه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی نصیب دولت خواهد شد در مسیر و حوزه درمان بکارگیری شود، تحول عظیمی در کشور در حوزه درمان ایجاد می کند و باید درمان در کشور رایگان باشد.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: اگر مبلغ حاصل از حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی صرف زیرساخت‌های کشور شود، برای مثال احداث ورزشگاه در بناب 15 سال طول نمی‌کشد.

وی بیان کرد: با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی رانت عظیمی از اقتصاد کشور حذف شد!

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در شهرستان بناب اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در تاریخ استان نیز بی‌سابقه است و باید همه دست به دست هم دهیم تا با جذب چنین سرمایه گذارانی شاهد تحولات اساسی از لحاظ تکمیل زیرساخت و سازه و عمران و آبادانی در سطح شهرستان باشیم و قطعاً سرمایه‌گذاری که در بخش فولاد این شهرستان صورت خواهد گرفت، بعد از فولاد مبارکه بزرگ‌ترین مجموعه تولید ورق‌های فولادی در کشور خواهد شد.

باقری‌بنابی، همچنین از پیگیری راه‌اندازی فاز دوم نیروگاه سهند بناب خبرداد و افزود: با توجه به بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت برق در طی سال‌های اخیر 50 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر رسانده است.

وی در ادامه سخنان خود مطالبه‌گری را از نیازهای اساسی در کشور نام برد و اذعان کرد: مطالبه‌گری در کشور نباید به مچ گیری تبدیل شود.

انتهای پیام/60004/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول